Kategória
Szerző
Cím
Kiadó
Leírás
Évszám
Ár
 - 
Mezők között
ÉSVAGY  kapcsolat
 
 
űrlap bezárása | mezők ürítése
E-mail cím:
Jelszó:
Bejelentkezem

Akciók

Újdonságok

Előrendelhető

Líra bolthálózat

Segítség

Fizetés és szállítás

 
Részletes keresés

Főoldal  >  Könyv  >  Gazdaság  >  Közgazdaság  >  

TORRÉS, OLIVIER

BORHÁBORÚ #

Kiadó: ALINEA
Oldalszám: 270 oldal
Megjelenés: 2006. január 01.
Méret: 21 mm x 130 mm x 197 mm
Kötés: Cérnafűzött, keménytáblás
ISBN: 9639659029

Bővebb ismertető
olvasóink értékelése  

973 Ft     2950 Ft

67% megtakarítás


Legyen MOST törzsvásárló
Ez a termék törzsvásárlóként akár 974 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Törzsvásárlói kedvezmény!
Személyes ajánlatunk Önnek

Pánczél Andrea, Herczeg Ágnes

Pánczél Andrea, Herczeg Ágnes - Borról neked #
2093 Ft
2990 Ft
30%
megtakarítás

MÓRICZ ZSIGMOND

MÓRICZ ZSIGMOND - Forr a bor #
790 Ft
1500 Ft
47%
megtakarítás

Gonda János

Gonda János - JAZZVILÁG #
1996 Ft
4990 Ft
60%
megtakarítás
Akik ezt a terméket megvették, ezeket vásárolták még

Fekete István

Fekete István - VUK - HANGOSKÖNYV - 3 CD -
3391 Ft
3990 Ft
15%
megtakarítás

Arcadio Lobato

Arcadio Lobato - Csillagmese
1912 Ft
2250 Ft
15%
megtakarítás
Bővebb ismertető

Az elején úgy tűnt, mindenki nyer a dolgon. A Mondavi-csoport egy különleges minőségű bort készít Franciaországban, a helyi szövetkezet részesül a cég üzleti ismereteiből, Languedoc régió pedig javítja minőségibor-termelő imázsát. Kialakul azonban egy helyi globalizációellenes mozgalom - környezetvédők, kommunisták, újgazdák és vaddisznóvadászok vegyes csapata -, amely megakadályozza az amerikai cég betelepülését.

Vezetője a régió egyik legjobb borának készítője. Kijelentését, hogy "a Mondavi bora joghurtból van", megismeri az egész világ.

A languedoci faluban kialakult ellentét kiválóan szimbolizálja az ipari és a tradicionális termelői borok közti szakadékot. A Mondavi cég a bor McDonaldizációját jeleníti meg. Fényévnyi a távolság az amerikai hódító szellemet megtestesítő család - akik marsbéli bor termeléséről álmodnak - és a tősgyökeres francia szőlősgazda között, aki mélyen kötődik a földjéhez, annak legkisebb rögét is ismeri. Globális küzdelem ez: az angolszász kapitalizmus és a helyi érdekek védelmezőinek összecsapása, melyben a különböző bortermelői és vállalkozói kultúrák kibékíthetetlen ellentéte is megjelenik. Egyesek azt mondják, hogy ebben a háborúban Franciaország győzött. Pirruszi győzelem, vágnak vissza mások. A languedoci Mondavi-ügy valójában csak egy epizódja a szemünk előtt játszódó borvilágháborúnak.

A Borháború 2005-ben elnyerte a L'Expansion Management Review folyóirat Az év tényfeltáró könyve-díját.

Lehet-e globalista egy csavarzár, ha balatoni olaszrizling van az üvegben?
"Ár/értékre" kihegyezett ipari termelés vagy a hagyományok és rögök tisztelete?
10 milliós palackszám alatt nem áll szóba borásszal vagy vadászik a 200 literes termelőkre?

Bolti készlet
Betöltés folyamatban...

Olvasói vélemények

Értékelje Ön is!

Az értékeléshez be kell lépnie.

Erről a termékről még senki nem írt véleményt, legyen Ön az első...