Kategória
Szerző
Cím
Kiadó
Leírás
Évszám
Ár
 - 
Mezők között
ÉSVAGY  kapcsolat
 
 
űrlap bezárása | mezők ürítése
E-mail cím:
Jelszó:
Bejelentkezem

Akciók

Újdonságok

Előrendelhető

Líra bolthálózat

Segítség

Fizetés és szállítás

 
Részletes keresés

Főoldal  >  Könyv  >  Ismeretterjesztő  >  Társadalomtudomány  >  

Hamar Pál

A testnevelés tantervelmélete

Kiadó: Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt.
Oldalszám: 179 oldal
Megjelenés: 2016. május 25.
Méret: 238 mm x 168 mm
Kötés: Ragasztott
ISBN: 9789639955691

Bővebb ismertető
olvasóink értékelése  

2356 Ft     2772 Ft

15% megtakarítás


Legyen MOST törzsvásárló
Ez a termék törzsvásárlóként akár 2162 Ft
Szállítás: 2-5 munkanap
Törzsvásárlói kedvezmény!
Személyes ajánlatunk Önnek

Sántha Kálmán

Sántha Kálmán - Trianguláció a pedagógiai kutatásban
1963 Ft
2310 Ft
15%
megtakarítás
Bővebb ismertető

Az iskola nevelő-oktató munkáját szabályozó jelenleg érvényben lévő törvény a mindennapos testnevelés bevezetésével jelentősen megemelte a tantárgy rangját, megerősítette a testnevelő tanár szerepét az iskolában. Ennek a megnövelt pedagógiai potenciálnak a kihasználása csak akkor lehetséges, ha a nevelői tudatosság és célirányultság a tanári munka minden szegmensében jól érvényesül.
E könyv megírásának generális célja egyrészt a tantervelmélet diszciplína összekapcsolása a sporttudomány elméletével és gyakorlatával, másrészt a sportszakemberek megismertetése a tantervek "világával". Ez a monográfia nemcsak az elméleti szakem-bereknek, a kutatók körének, hanem a praktizáló pedagógusoknak is szól.
Monográfiámban elsősorban a rendszerváltozást követő, az iskolai testnevelésben bekövetkező tantervelméleti szemléletváltás tendenciáinak összegzésére és elemzésére vállalkozom. Ebből az aspektusból áttekintem a testnevelési tantervek történetét a dualizmus korától az 1980-as évek végéig, majd a rendszerváltozás utáni dokumentumokat, az alternatív tantervektől a NAT 2012-ig. Jelentős teret szentelek a közoktatási típusú sportiskolai kerettantervek elemzésének, de kitérek a gyógytestnevelés sajátos tantervi vonatkozásaira is. Külön foglalkozom az olyan releváns tantervelméleti kérdésekkel, mint a testnevelés tartalmi korszerűsítésének nemzetközi vonatkozásai vagy az ellenőrzés, értékelés megváltozott szemlélete. Egy kérdőíves kutatásom (pedagógiai kísérletem) eredményeit is ismertetem, amelyben arra kerestem a választ, hogy egy bevezetésre került tantervre vajon miként reagálnak a tanulók.
A testnevelés tantervelméletét feldolgozó könyvemmel az is a célom, hogy ajánlást fogalmazzak meg a tantárgy tantervének optimalizálási lehetőségeire, s ezzel összefüggésben feltárjam a tanulók, a testnevelő tanárok és az infrastruktúra vonatkozásában az iskolai testnevelés megújításának feltételeit. Reményeim szerint a monográfiámban foglaltak szerepet kaphatnak a testkul-turális pedagógusképzés minden területén, és adalékául szolgálhatnak egy későbbi - az oktatáspolitikai tervek szerint nem is a távoli jövőben bekövetkező - tantervi munkálathoz.

Bolti készlet
Betöltés folyamatban...

Olvasói vélemények

Értékelje Ön is!

Az értékeléshez be kell lépnie.

Erről a termékről még senki nem írt véleményt, legyen Ön az első...