kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Antalovits Miklós - Alkalmazott Pszichológia 2004/1-4. [antikvár]
 
AZ ALUL- ÉS FELÜLTELJESÍTÉS SZEMÉLYISÉGTÉNYEZŐI A TANULÓI ÉS TANÁRI VÉLEKEDÉSEK TÜKRÉBEN A cikk arra a kérdésre keresi a választ, hogy az alul-, illetve felülteljesítő tanulók hogyan vélekednek magukról, s ez mennyire mutat összhangot a rájuk vonatkozó tanári...
3980 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
AZ ALUL- ÉS FELÜLTELJESÍTÉS SZEMÉLYISÉGTÉNYEZŐI A TANULÓI ÉS TANÁRI VÉLEKEDÉSEK TÜKRÉBEN A cikk arra a kérdésre keresi a választ, hogy az alul-, illetve felülteljesítő tanulók hogyan vélekednek magukról, s ez mennyire mutat összhangot a rájuk vonatkozó tanári vélekedésekkel. Az eredmények alátámasztják a nem intellektuális tényezők szerepét az iskolai eredményesség tekintetében. A vizsgált személyiségvonások terén a konformitás, a szociális kívánalmaknak való megfelelés igénye tűnik a legmarkánsabb tényezőnek. Bevezetés Az iskolai teljesítmény problémájának kérdésköre jelentős hazai és nemzetközi szakirodalommal rendelkezik, mégis fontos a jelenségkör további elemzése, mert igen sok tényező áll(hat) a háttérben. A témával foglalkozó pszichológiai, szociológiai, pedagógiai tanulmányok egybehangzóan felhívják a figyelmet arra a tényre, hogy a sorozatos iskolai problémák hatásai nemcsak individuális, de társadalmi szinten is markánsan jelentkeznek. Ennek egyik oka az, hogy azok a fiatalok, akik iskolai tanulmányaik során kudarcok sorát szenvedik el, nagyon gyakran marginalizálódnak, többé-kevésbé kiszorulnak a társadalmi részvétel gyakorlatából, s devianciaveszélyeztetettségük jelentősen megnő. Nem vagy csak kevéssé rendelkeznek a társadalmi sikerességhez kellő kompetenciákkal, s ezek hiányában nincs esélyük arra, hogy az élethelyzetükön változtassanak. Minthogy társadalmi szinten ezzel egyidejűleg a megszerzett képzettség szintje, korszerűsége, transzferálhatósága egyre inkább felértékelődik, mindenképpen cél, hogy az oktatási rendszer a maga speciális hatásmechanizmusaival és eszközrendszerével elősegítse a felzárkózást, a társadalmi integráció folyamatát. Ennek érdekében indokolt és egyre égetőbb feladat az iskolai alulteljesítés jelenségének megértése, mivel azt csak a megfelelő ismeretek birtokában lehet hatékonyan kezelni. Jelen vizsgálat az alul- és felülteljesítők önmagukra vonatkozó vélekedéseit igyekszik a tanári vélekedések tükrében bemutatni, s rámutatni a nem intellektuális tényezők szerepére a tanulmányi eredményesség terén.
Szerzőről
Antalovits Miklós művei
Szerzőről
Buda Béla művei
Szerzőről
Bugán Antal művei
Szerzőről
Csépe Valéria művei
Szerzőről
Czigler István művei
Szerzőről
Figula Erika művei
Szerzőről
Gyenei Melinda művei
Szerzőről
Holcsi András művei
Szerzőről
Holics András művei
Szerzőről
Keresztes Noémi művei
Szerzőről
Kiss Zsófia művei
Szerzőről
Kormos Dénes művei
Szerzőről
Kökönyei Gyöngyi művei
Szerzőről
Kulcsár Zsuzsanna művei
Szerzőről
Lányi Katalin művei
Szerzőről
Markolt Norbert művei
Szerzőről
Máth János művei
Szerzőről
Mező Ferenc művei
Szerzőről
Münnich Ákos művei
Szerzőről
Nagy Ágnes művei
Szerzőről
Nagy Henriett művei
Szerzőről
Pénzes Tamás művei
Szerzőről
Péter-Szarka Szilvia művei
Szerzőről
Pikó Bettina művei
Szerzőről
Pluhár Zsuzsanna művei
Szerzőről
Rigó Adrien művei
Szerzőről
Rózsa Sándor művei
Szerzőről
Sallay Hedvig művei
Szerzőről
Sarka Ferenc művei
Szerzőről
Szabó Csilla művei
Szerzőről
Szabó Laura művei
Szerzőről
Szalontai István művei
Szerzőről
Szentkatolnay Miklós művei
Szerzőről
Szondy Máté művei
"1979-ben születtem Budapesten. 2002-ben pszichológus és pszichológia szakos tanár végzettséget szereztem az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen. Itt kezdtem el doktori képzésemet 2003-ban. Pszichológusként dolgoztam börtönben illetve gyermekotthonban. Tanítottam az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen és a Pannon Egyetemen. Jelenleg a Kodolányi János Főiskolán oktatok.

Kutatási és érdeklődési területeimet a pozitív pszichológia témái adják: az élettel való elégedettség, a boldogság, az optimizmus és a megbocsátás."
Szerzőről
T. Mirnics Zsuzsanna művei
Szerzőről
Takács Ildikó művei
Szerzőről
Urbán Róbert művei
Szerzőről
Vizi Tímea művei
Bolti készlet  
Vélemény:


Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet