kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Bakó Zsuzsanna - München/Magyarul [antikvár]
 
WALTER GRASSKAMP | AKADÉMIAI MŰVÉSZEK A társadalomtörténeti indíttatású művészettörténet-tudományban az utóbbi évtizedekben a művész két típusa keltett rendkívüli érdeklődést: 1985-ben jelent meg Martin Warnke átfogó tanulmánya az udvari művészről? 1997-ben pedig...
online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
4980 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek

Depero, a futurista [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
4980 Ft

Kortárs képzőművészet [antikvár]

Jobbágyi Zsuzsa, Kolozsváry Marianna, Százados László, Szücs Károly

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1740 Ft

Lossonczy Tamás [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2280 Ft

Városi Gábor [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
940 Ft

Vance Kirkland [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2280 Ft

Harb József (dedikált példány) [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
4560 Ft

Mohácsi Művészek [antikvár]

Köveskuti Péter

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
840 Ft

Fónyi Géza emlékkiállítása [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
840 Ft
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
WALTER GRASSKAMP | AKADÉMIAI MŰVÉSZEK A társadalomtörténeti indíttatású művészettörténet-tudományban az utóbbi évtizedekben a művész két típusa keltett rendkívüli érdeklődést: 1985-ben jelent meg Martin Warnke átfogó tanulmánya az udvari művészről? 1997-ben pedig Oskar Bátschmann könyve Ausstellungskünstler2 címen. Míg Martin Warnke elsősorban a 16. és 18. század közötti időszakot vizsgálta, Oskar Bátschmann a 19. és 20. századra koncentrált. A két könyv együtt mintha az új- és legújabb kor „művésztipológiáját" nyújtaná, amelyben az udvari művészt a kiállító művész váltja fel. Egy efféle tipológia azonban nem teljes, ha hiányzik belőle az akadSiaiművész Busa, amelyet viszont társadalomtörténetiig más szempontból kell vizsgálnunk, mint a másik két említett típust. Míg ugyanis utóbbiak bevételeik és társadalmi helyzetük alapján definiálták magukat, addig az akadémiai művész meghatározása képzésének mikéntjéből indul ki. Az akadémiai művész ugyanis megkülönbözteti magát az amatőrtől és a dilettánstól. Ok a magánszférában és a nyilvánosság előtt is a művészeti alkotó tevékenység elismert képviselői voltak, míg az akadémiák a 18. század folyamán át nem vették az uralmat a gyakorlatban és az esztétika terén is. Ekkor azonban a dilettáns státusza magánjellegű szórakozásként marginalizálódott, s ezzel párhuzamosan esztétikai szempontból is alacsonyabb rendűvé vált. Másrészt az akadémiai művész különbözik a kézműves művésztől is; attól a típustól, aki a középkor és a kora újkor céheit benépesítette, és aki bizonyos szempontból szintén a művészet akademizálásának áldozata lett. Az akadémia mind gazdasági, mind rendi-politikai és ideológiai szempontból véget vetett a céhek dominanciájának: megnyirbálta kiállítási egyeduralmukat, és megtörte monopóliumukat a kézműves-utánpótlás képzésének területén. XIV. Lajos 1648-ban a francia Akadémia alapítását a városi céhek elkeseredett ellenállásával szemben vitte véghez, abszolutisztikus udvari akadémiáját ráadásul egy időre be is kellett zárni, mialatt a céhek saját akadémiájukat működtették.3 Később mégis ez az intézmény szolgált példaképül számos további királyi akadémia alapításához egész Európában; ugyanakkor a néhány városi vagy polgári alapítású akadémia (pl. Nürnberg, 1662; Augsburg, 1710) nem maradt fenn, hanem udvari vagy állami hatáskörbe került.4 rffaaíe'/rite'Xt-úit/fáefónd&u - . Á/b^/r - 1. Az Akademie der bildenden Künste epülete. R.: München im Bild 1909 Az akadémiai és kézműves művészek közötti kora újkori különbségtétel új formában éledt fel ismét, amikor a 19. század közepén - a művészeti akadémiák diadalmenetével párhuzamosan - az úgynevezett alkalmazott művészeteket külön iparművészeti iskolákba utasították. Az iparművészeti iskolák esztétikai szempontból alacsonyabb rendűeknek számítottak (és számítanak ma is), s rendszerint kevésbé is voltak felszereltek, noha a képzésben játszott társadalmi szerepük legalább olyan releváns volt, mint a művészeti akadémiáké, ráadásul a modern művészet fontos újításai belőlük indultak ki. Noha az olyan intézmények,
Termékadatok
Cím: München/Magyarul [antikvár]
Szerző: Bakó Zsuzsanna , Bellák Gábor , Hessky Orsolya , Kovács Ágnes , Sármány-Parsons Ilona , Szinyei Merse Anna , Szvoboda Dománszky Gabriella Walter Grasskamp
Kiadó: Magyar Nemzeti Galéria
Kötés: Ragasztott papírkötés
Méret: 240 mm x 300 mm
Bellák Gábor művei
Hessky Orsolya művei
Sármány-Parsons Ilona művei
Szinyei Merse Anna művei
Walter Grasskamp művei
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet