Bővebb ismertető
A márka bennünk él
A márka tulajdonképpen nem maga a termék vagy szolgáltatás, sokkal Inkább az a szubjektív kép, amely a fogyasztóban él az adott termékről vagy szolgáltatásról. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden pillanatban a lehető legjobban tájékozottak legyünk célközönségünk ízlése, érdeklődése, véleménye, világképe felől.
„Kezdetben a márka személyiségén és a márka személyiségének mozgatórugóin volt a figyelem fókusza. Idővel a marketing továbblépett, és érdeklődése a fogyasztók személyisége felé fordult. Többé már nem volt elegendő a fogyasztók demográfiai adatait és profilját prezentálni, hanem fontossá váltak a fogyasztói motivációk, attitűdök, szemléletek. A fogyasztó személyisége került górcső alá" - írja Márton Angéla IVIadarat tolláról, márkát fogyasztójáról című cikkében.
A IVIarketing & Menedzsment szerkesztősége a 2004/1-es lapszám Márkakutatás összeállításában a Piackutatók Magyarországi Szövetségének legutóbbi konferenciájáról válogatott. A cikkek, tanulmányok több oldalról vizsgálják a kívánt márkakép kialakításának és továbbfejlesztésének lehetőségeit, segítségül híwa más tudományágak, mint például a pszicliológia eszközeit, módszereit is.
Az internet és az online reklámozás működésébe nyújt bepillantást Szabó Ákos, az Index marketingigazgatójának sajátos hangvételű nép-szerű-tudományos cikke, valamint befejező, harmadik részéhez ért a Szonda Ipsos kutatásai alapján készült rádiópiaci tanulmánysorozatunk.
Továbbra is várjuk az ország marketing- és menedzsmentműhelyeinek színvonalas írásait, és ne feledjék, ha idén is gyakran böngészik az M&M-et, az a tökéletes stratégia!
Gosztonyi Csaba (gosztonyics@m-and-m.hu)
HELYREIGAZÍTÁS
A Marketing & Menedzsment szerkesztősége törekszik arra, hogy a benne megjelenő cikkek, tanulmányok első közlések legyenek. Éppen ezért tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy félreértésekből kifolyólag a folyóirat több alkalommal közölt le dr. Pálinkás Jenőtől származó írásokat, amelyek már korábban más szaklapban megjelentek. A szerző kérésére közöljük, hogy a „Kognitív marketingkommunikáció" című cikk az Informatika 2003. áprilisi számában, a „Vállalkozás és informatika" pedig az Informatika 2003. májusi számában jelent meg.
Az érintettelKtöl és olvasóinktól elnézést kérünk.
A 2003/6-os lapszámban leközölt „A zöldség és gyümölcs fogyasztásának, valamint fogyasztói megítélésének alakulása 1989 és 2001 között" című tanulmányban a szerzők neve téves sorrendben jelent meg. A helyes sorrend: Pecze Dénes, PhD. Hallgató a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Közgazdaságtudományi Karának Menedzsment és Marketing tanszékén; Székely Géza, dr., docens a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Közgazdaságtudományi Karának Menedzsment és Marketing tanszékén
Az érintettektől és olvasóinktól elnézést kérünk.
Szerkesztői levél