Részlet az újságból:
Lokátor
Az US ARMY speciális módszert dolgozott ki arra, hogyan mentsenek ki bajba jutott katonákat ellenséges területről a sérülékeny szállító helikopterek alkalmazása nélkül. Az eljárást már a gyakorlatban is kipróbálták Afganisztánban, amikor a...
Részlet az újságból:
Lokátor
Az US ARMY speciális módszert dolgozott ki arra, hogyan mentsenek ki bajba jutott katonákat ellenséges területről a sérülékeny szállító helikopterek alkalmazása nélkül. Az eljárást már a gyakorlatban is kipróbálták Afganisztánban, amikor a talibán ellenállók lelőtték az egyik OH-58 Kiowa helikoptert. Kényszerleszállás közben a gép összetört, és egyik pilótája megsérült. A közelben volt egy AH-64 Apache, amely azonnal a helyszínre repült, és a roncs közelében leszállt. A Kiowa sérült pilótáját beültették az Apache első kabinjába, az operátor és a másik pilóta pedig az erre a célra szolgáló karabinerekkel rögzítette magát az Apache külső részén. A "huzatos és zajos" utazási mód nem kimondottan kényelmes, inkább félelmetes, de szükség esetén nagyon hasznos. A Cobra harci helikoptereknél ugyancsak rendelkezésre áll hasonló módszer, a lőszerkonténer lenyitható ajtaja elég erős ahhoz, hogy egy embert ülő helyzetben elbírjon. Először az izraeliek alkalmazták a mentés ilyen formáját, még a nyolcvanas években, amikor egy libanoni területen lezuhant Phantom pilótáját mentették ki. Akkor még csak "ad-hoc" módon működött a dolog, elég veszélyes formában: a pilóta a harci helikopter csúszótalpába kapaszkodva jutott ki az ellenséges területről. A mellékelt fotó a mentési módszer próbái közben készült.
Az iraki és afganisztáni szerepvállalás havonta ötmilliárd dollárjába kerül a Pentagonnak, és ez az összeg csak hosszú távon csökkenthető. Emiatt szigorú takarékossági intézkedések előkészítése folyik. Noha a katonai költségvetés évről évre növekszik, mégsem elég a pénz, így egyes területek jelentős elvonás előtt állnak. A tervezettnél előbb, már 2005-ben kivonják a szolgálatból a CVA-57 John F. Kennedy repülőgép-hordozót, még mielőtt elkészülne a jelenleg építés alatt álló CVN-77. Csökkentik a tengerészgyalogság partra szálló hajóinak mennyiségét, és jelentős korlátozások előtt állnak a repülőgép-beszerzési programok is. A terv része, hogy az F/A-22-esek tervezett mennyiségét 277 db-ról mindössze 150-ra csökkentik, ami természetesen a gépek darabárának további növekedését eredményezi majd, hiszen a gyártási kapacitást hosszabb időn át fenn kell tartani, ezenfelül a logisztikai háttér biztosítása a kevesebb mennyiséghez éppúgy szükséges. A drasztikus csökkentés nem áll kapcsolatban a típus decemberi balesetével. Ugyancsak csökkentik majd az F-35-ösök mennyiségét, aminek pénzügyi előnyei csak 2008 után lesznek érezhetők. A NAVY és a MARINES már régebben redukálta igényét 1089 db-ról 680-ra, most az USAF kerül sorra, a tervezett 1763 gép helyett várhatóan egyharmaddal kevesebb készülhet csak el belőle.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.