kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Ballér Endre - A tantervelmélet forrásai 11. [antikvár]
 
Részlet: NAGY LÁSZLÓ TANTERVFELFOGÁSA ÉS HATÁSA Prohászka Lajos az 1948-ban megjelentetett "A tanterv elmélete" című egyetemi előadássorozatét a "reformpedagógia" tantervfelfogásának bírálatéval kezdte, é? egyoldalúságait vatta célba. " a reformpedagógiát csak...
1840 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
Részlet: NAGY LÁSZLÓ TANTERVFELFOGÁSA ÉS HATÁSA Prohászka Lajos az 1948-ban megjelentetett "A tanterv elmélete" című egyetemi előadássorozatét a "reformpedagógia" tantervfelfogásának bírálatéval kezdte, é? egyoldalúságait vatta célba. " a reformpedagógiát csak kevéssé érdekelte az, hogy mit tanítsunk, egész figyelmét Inkább a hogyan tanítsunk kérdésére Összpontosította. 8 azt könnyen érthetjük, ha számba vesszük, hogy a reformpedagógia a polgári ideológiának utolsó kiágazása, amely a gyermeket akarta felszabadítani az iskola hagyományos kötöttsége alól, avégből, hogy ez a maga egyéni életét minél teljesebben élhesse. A reformpedagógia épp ezért a szó szoros értelmében individualista pedagógia. Távol van tőlem, hogy pálcát torjak a reformpedagógia felett: hiszen számos vívmánya Immár végérvényesen bevonult iskoláinkba, és nem egy elvét még ezután is megvalósítandó faladataink közé kell sorolnunk. Ámde alapgondolatát, a gyermekközéppontú nevelést ma már túlhaladott álláspontnak kell minősítenünk. Ma Ismét alapvető fontosságúnak tartjuk a tanterv kérdését. Ez a megállapítás érvényes lehet a "reformpedagógia" számos Irányzatára, képviselőjére, Iskolájára, semmiképpen sem igaz azonban, ha Nagy Lászlóra vonatkoztatjuk. Persze nem állítjuk, hogy Prohászka Nagy Lászlót vette célba, hiszen nem is említi meg őt. Nagy László ugyanis nemcsak a gyermektanulmányozás legnagyobb, legszélesebb körben ható hazai kutatója, teoretikusa, vezetője, szervezője volt, hanem ezzel együtt, pontosan annak alapján a magyar közoktatás gyökeres átalakításának oktatáspolitikusa - ahogy Kemény Gábor nevezte - kultúrpedagógusa. Ez a magyarázata annak, hogy munkásságában a "mit tanítsunk" kérdése, a tananyag, a tanterv kezdettől fogva az egyik legfontosabb terület volt. Kisugárzó hatása ezen a téren is érvényesült, mind életében, mind a halála utáni évtizedekben meghatározva vagy befolyásolva azoknak a tevékenységét, akik átvették tőle a "gyermekközpontú" magyar pedagógia és iskola stafétabotját, sőt, megtermékenyítette a húszas-harmincas évek hivatalos tanterveit is. Kötetünk ezt a jellemző vonást mutatja be, szemlélteti, részben Nagy László munkásságában, részben a század első felében kibontakozó, működő hazai "új iskolák" tevékenységében.
Termékadatok
Cím: A tantervelmélet forrásai 11. [antikvár]
Szerző: Ballér Endre , Baranyai Erzsébet , Dolch Erzsébet , Domokos Lászlóné , Kratofil Dezső , Nagy László Nemesné Müller Márta
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kötés: Ragasztott papírkötés
ISBN: 9636823464
Méret: 160 mm x 230 mm
Ballér Endre művei
Baranyai Erzsébet művei
Dolch Erzsébet művei
Domokos Lászlóné művei
Kratofil Dezső művei
Nemesné Müller Márta művei
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet