kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Dr. Kappa György - Gyorsírás II. [antikvár]
 
ELŐSZÓ Tankönyvünk három részből áll; első része a gépíró- és gyorsíró-iskolák II. osztályának anyagát, az irodai gyorsírást; második része a továbbképző osztályok és tanfolyamok anyagát, a beszédírást tartalmazza; harmadik részként a jegyzőkönyvvezetői...
1440 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
ELŐSZÓ Tankönyvünk három részből áll; első része a gépíró- és gyorsíró-iskolák II. osztályának anyagát, az irodai gyorsírást; második része a továbbképző osztályok és tanfolyamok anyagát, a beszédírást tartalmazza; harmadik részként a jegyzőkönyvvezetői ismereteket tárgyaljuk meg. Az irodai gyorsírás első nyolc leckéje ismétlés: itt az I. osztályos anyag rövidítéseit gyakoroltatjuk mondatokba foglalva, összefüggő szöveget éppen azért nem adunk e részben, mert abban a legkülönbözőbb fajtájú rövidítések fordulnának elő, márpedig minden rövidítést csak a megfelelő rövidítáei csoport összefoglalása után kívántunk gyakoroltatni. Nem tartottuk mindenhol szükségesnek a jelölési módok szabályba foglalását; tekintettel arra, hogy ismétlésről van szó, leghelyesebb, ha a tanár ezeket a tanulókkal állapíttatja meg. A 3. leckében, a Rag- és képzőrövidítések-né\ a példamondatoknak az áttételét sem adjuk meg; itt is a tanulóra vár a feladat, hogy a mondatok elolvasása-után megállapítsa az egyes ragok és képzők rövidítési módját. Az ismétlésre heti 2—2 leckét, tehát összesen négy hetet javaslunk. Az új anyag a 9. leckénél kezdődik, innen kezdve heti egy leckét tanácsolunk. Az egyes léckékhez adott gyakorló anyag teljes feldolgozása természetesen nem feltétlenül szükséges. Hasznosnak tartjuk az átírási feladatok kidolgoztatását. Ami a beszédírást illeti, ezzel kapcsolatban hangsúlyozni szeretnénk: amellett, hogy széles tömegek számára kívántuk megkönnyíteni a beszédírás megtanulását, súlyt helyezünk arra is, hogy bemutassuk az egységes gyorsírás legmagasabb csúcsait. Kidolgozásában a könyvnek ez a része nagyjából járt utakon halad. E helyütt talán a grafikánák ezen a fokon általunk tulajdonított nagy jelentőségére mutatnánk rá; az ezt tárgyaló fejezettel a rendszer gazdag jelkészletének még jobb kihasználására kívánunk ösztönzést adni. Az oktatási reform célkitűzéseit, a mindennapi élet követelményeit szem előtt tartva, az irodai gyorsírás tanítása keretében behatóbban foglalkozunk levelezési rövidítésekkel. Ugyancsak a gyakorlati élet igényeihez alkalmazkodtunk a jegyzőkönyvvezetői ismeretek közreadásával. Általános tapasztalat ugyanis, hogy a II. osztályt végzett gyorsíróknak jegyzőkönywezetési feladatokat is el .kell látniuk. Az ilyen irányú ismereteknek tankönyvben való részletesebb feldolgozása úttörő kísérlet. A részletes módszertan kidolgozása a tanítási tapasztafatok alapján természetesen még a jövő feladata. Az a véleményünk, hogy a jegyzőkönyvvezetési ismereteket a II. osztályban egész évre elosztva célszerű tanítani. Végül e helyen is köszönetet mondunk mindazoknak, akik segítségünkre voltak, főképpen a bírálóknak és dr. Horváth Jenőnek, akinek szíves hozzájárulásával felhasználtuk a levelezéssel foglalkozó leckékben Bevezetés a levelezési ismeretekbe c. művének egyes részeit. Budapest, 1961. március A szerzők 1* 3
Termékadatok
Cím: Gyorsírás II. [antikvár]
Szerző: Dr. Kappa György Nagy István
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kötés: Fűzött papírkötés
Méret: 160 mm x 230 mm
Dr. Kappa György művei
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet