Előszó
Ez a jegyzet szorosan kapcsolódik a kisegítő Iskola tantárgypedagógiák eddig megjelent képzés i anyagaihoz. Nem ismétli meg az ott található fontos tudnivalókat, de hivatkozik a bennük fellelhető témaadekvát ismeretanyagra. A közelgő felsőoktatási reform, a főiskola...
Előszó
Ez a jegyzet szorosan kapcsolódik a kisegítő Iskola tantárgypedagógiák eddig megjelent képzés i anyagaihoz. Nem ismétli meg az ott található fontos tudnivalókat, de hivatkozik a bennük fellelhető témaadekvát ismeretanyagra. A közelgő felsőoktatási reform, a főiskola egész képzési folyamatában megvalósításra kerülő elvi Integráció szellemében a jegyzet Írói törekedtek a más tárgyakban elsajátított vagy a főiskolai képzés egyéb színterein megszerzett - és tantárgypedagógiánk tanulmányozásánál is jól hasznosítható - tudáskincs mobilizálására. Tudatosan törekedtek a hallgatóság szintetizáló gondolkodásmódjának fejlesztésére, éppen a mozaikszerű, Izolált, tehát gazdaságtalan ismeretnyujtás elkerülése érdekében.
A jegyzet az elvi integráció, a főiskolai képzés fejlődésének Igénye mellett próbálta szem előtt tartani az uj kisegítő Iskolai tanterv koncepcióját, a kisegítő Iskolai környezetismeret tantárgy komplex jellegét. Ennek a komplex jellegnek a figyelembevétele adta a jegyzet elkészítésénél a team-munka ötletét. A jegyzet megírására tanszéki kooperációban (Ollgofrénpedagóglai Tanszék és Általános Gyógypedagógiai Tanszék egy-egy oktatójának közreműködésével) került sor; az Országos Pedagógiai Intézet szakreferendének és a főiskola gyakorló kisegítő Iskolája jelenlegi Igazgatójának bevonásával. Ily módon a jegyzet elkészítésében részt vállalt a tantárgypedagógia főiskolai oktatója, a tanterv környezetismereti anyagának szerkesztője, a kérdéssel foglalkozó elméleti és gyakorlati szákember.
A kisegítő Iskolai környezetismeret tantárgy felfedező tárgyként, cselekedtető - munkáltató tárgyként jellemezhető. A tárgy keretében a kisegitő Iskolai tanulók elsajátítják az önálló megismerés módszerelt. A környezetismeret tantárgy a kisegítő Iskolai nevelés integráns részeként jelentős mértékben járul hozzá a növendékek reális világképének meg megalapozásához, szaktárgyi műveltségének előkészítéséhez, szocializációs folyamataik zavarainak leküzdéséhez, személyiségfejlődésük korrekciójához. Ennek figyelembevételével a jegyzet elsősorban azt a célt tűzte ki, hogy a főiskolai hallgatóság szemléletének formálásához, a tárgy ta-nitása során a kisegítő Iskolai tanárral szemben jelentkező követelményrendszer tudatosításához járuljon hozzá. Ez a célkitűzés rendkivül fontos, mert csak hivatásszerető, politikailag elkötelezett, tudományos világnéze-
3
Termékadatok
Cím: Környezetismeret tanítása a kisegítő iskolában [antikvár]
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.