Bővebb ismertető
A Magasság és mélység új kiadása elé
Miután lassan tizenkét év telt el azóta, hogy útjára indítottuk a Magasság és mélység elmélkedéssorozatot - melynek négy kötetét a nagy érdeklődésre való tekintettel az elmúlt évek során többször is kiadtuk, majd a Pázmány Péter Elektronikus Könyvtár jóvoltából az interneten keresztül is elérhetővé vált, három éve pedig saját blogon, az aznapi szentírási olvasmányokkal együtt jelennek meg mindennap az elmélkedések - időszerű lett a könyv új kiadása.
Két lehetőség kínálkozott: a korábbi anyagot némileg frissítve, megújítva, kiegészítve ismét egy minden év minden napjára szóló, tartós használatra szánt kiadványt készítünk, amely újabb tíz évig a kedves Olvasók rendelkezésére áll, vagy pedig a liturgikus naptárhoz, illetve az olvasók igényeihez rugalmasabban alkalmazkodó, folyamatosan megújuló sorozatot indítunk. Az első lehetőséget nem végleg elvetve az utóbbi mellett döntöttünk, és egy olyan könyvet készítettünk, melynek legnagyobb hátránya, hogy ebben a formában nem használható máskor, csak a mostani, 2013-as egyházi évben. Előnye viszont ugyanebből fakadóan mindenekelőtt az, hogy nincs szükség külön igeliturgikus naptárra vagy direktóriumra, hogy az adott dátumra eső liturgikus napot megtaláljuk, előre és vissza sem kell lapozni a szent időszakok elteltével vagy a köznapok és ünnepek között. További előny, hogy így jó néhányat megemlíthettünk azon szentek közül, akikről az adott napon a szentmise könyörgéseiben megemlékezünk, de akiknek napján nem saját olvasmányokat, hanem a lectio continua elvét követve az adott nap olvasmányait vesszük. így alkalmunk nyílt arra, hogy ezeknek az éppen arra a napra rendelt szentírási olvasmányoknak a fényében pillantsunk rá a nap szentjének életére, kiragadva egy-egy mozzanatot, ahol az Ige és a szent tanúságtétele különösen is összecseng.
A korábbi kiadás szerkezetéből megtartottuk, hogy mindig egy oldalpár tartozik egy naphoz, újdonság azonban, hogy nemcsak a szentírási helyeket tüntettük fel, hanem a bal oldalon magukat a szentírási olvasmányokat is közöltük. Mivel azonban ezek teljes terjedelme sok esetben - főként vasárnapokon, ahol három olvasmány szerepel -meghaladta a rendelkezésre álló helyet, ilyenkor kénytelenek voltunk kisebb-nagyobb mértékben rövidíteni, a kihagyott részeket ( ) jelzéssel jelölve. A rövidítés fő szempontja minden esetben az volt, hogy a