A skolasztika és a reneszánsz rózsaszimbólumai legtöbbször ugyanarra a helyre: a Paradicsomra utalnak, akár egy földi kertről, akár a szenvedélyes szerelemről, a társadalmi jóról, a pogány szerelemistennőről, Venusról, esetleg egy utópisztikus államról beszélnek. A rózsa a...
A skolasztika és a reneszánsz rózsaszimbólumai legtöbbször ugyanarra a helyre: a Paradicsomra utalnak, akár egy földi kertről, akár a szenvedélyes szerelemről, a társadalmi jóról, a pogány szerelemistennőről, Venusról, esetleg egy utópisztikus államról beszélnek. A rózsa a reneszánszban is a keresztény erényeket fejezte ki, s a rózsával való jelölés megmutatta az ember földi létezésének célját. Ezeket a témákat járja körül Géczi János gazdagon illusztrált monográfiája, a rózsa és jelképeinek kultúrtörténetét bemutató munka harmadik kötete.
Géczi János 1954-ben született Monostorpályiban. Biológuskent a Szegedi Egyetemen végzett, majd Veszprémben telepedett le. Egyetemi oktató.
Költő, akinek tobb esszékötete és regénye is megjelent. Az irodalom es a képzőművészet hatarműfajaival is foglakozik, kepverseiből, fotóiból olykor kiállításokat is rendez. Honlapja: geczijanos.eoldal
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.