kategória
szerző
cím
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Sántha Kálmán - Trianguláció a pedagógiai kutatásban

Trianguláció a pedagógiai kutatásban

Sántha Kálmán

Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt. , Megjelenés: 2015. június 30.
Könyv
 
A tudományos világ arisztotelészi értelemben kettősséget feltételez: azt állítjuk valamiről, hogy igaz vagy hamis, fekete vagy fehér. Ez azonban leegyszerűsíti a társadalmi jelenségek, szituációk, a mindennapok pedagógiai világának értelme-zését, így jelentős...

1963 Ft 2310 Ft
15%
Szállítás: 2-5 munkanap
Ez a termék törzsvásárlóként akár 1826 Ft
Személyes ajánlatunk Önnek
Akik ezt a terméket megvették, ezeket vásárolták még
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
A tudományos világ arisztotelészi értelemben kettősséget feltételez: azt állítjuk valamiről, hogy igaz vagy hamis, fekete vagy fehér. Ez azonban leegyszerűsíti a társadalmi jelenségek, szituációk, a mindennapok pedagógiai világának értelme-zését, így jelentős információveszteséget eredményezhet. A neveléstudományi ku-tatások esetén, valamint interdiszciplináris környezetben gondolkodva bátran állíthatjuk, hogy a társadalmi jelenségek értelmezése nem feltétlenül az igaz vagy hamis, a fekete vagy fehér mentén történik, hanem gyakran összetettebb utat célszerű végigjárni. Ez az út a többdimenzionalitás útja, amely többféle módon van kikövezve. Mindez a kutatót arra sarkallja, hogy vizsgálatát több szempont szerint, a lehetséges utak és módok ötvözete alapján valósítsa meg. Ehhez kitűnő gondolati és módszertani perspektívát kínál a trianguláció, hiszen a különféle triangulációtipológiák segítik a kutatási problémák tudományos igényű feldolgo-zását, átfogó képet rajzolnak a kutatás tárgyáról, alanyáról, folyamatáról. A több-féle perspektívából történő fókuszálásnak köszönhetően a kép árnyalt, ugyanak-kor az apró részletek is különös megvilágításba kerülhetnek. A trianguláció figyel a részletekre, a kutatás szerkezetére. A szerkezeti elemek összetétele és egymás-hoz való viszonya befolyásolja a nagy egész működését, mindezt szintén figyelem-be veszi a triangulációt komplex módon értelmező és alkalmazó vizsgálat.
A kötet a trianguláció teoretikus hátterének bemutatása mellett a praxis szá-mára is releváns tényezők tárgyalására törekszik. Mindezt úgy teszi, hogy a tri-anguláció összetett gondolati struktúrájának köszönhetően kitér a kombinált módszertani paradigma (Mixed Methods) jellemzőire, a kombinált paradigma (Mixed Methods) és a trianguláció lehetséges kapcsolatára, valamint a multi-kódolt adatok elemzésére alkalmas modern szoftverek világára (pl. MAXQDA(TM)), illusztrálja a triangulációtipológiák és a szoftverek kapcsolatát.
A könyv a legújabb nemzetközi és hazai szakirodalmi bázisra épül. Bízunk ab-ban, hogy hasznos információkkal látja el az érdeklődő kutatókat, a doktori kép-zésben lévő, valamint főiskolai, egyetemi hallgatókat, gyakorló pedagógusokat, segítve ezzel a különböző paradigmák szerinti kutatások tervezését, kivitelezését, valamint az eredmények prezentálását, közzétételét.
Sántha Kálmán kvalitatív kutatásmódszertan témakörben publikált kötetei: Mintavétel a kvalitatív pedagógiai kutatásban (2006); Bevezetés a kvalitatív peda-gógiai kutatás módszertanába (2009); Abdukció a kvalitatív kutatásban. Bizony-talanság vagy stabilitás? (2011); Multikódolt adatok kvalitatív elemzése (2013).
Könyv adatok
Cím: Trianguláció a pedagógiai kutatásban
Szerző: Sántha Kálmán
Kiadó: Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt.
Oldalszám: 132 oldal
Megjelenés: 2015. június 30.
Kötés: Ragasztott
ISBN: 9789639955639
Szerzőről
Sántha Kálmán további művei
Bolti készlet  
Vélemény:


Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet