Lydia Davis története egy szakításról szól: arról, hogy a kapcsolatok hogyan visszhangoznak tovább az emberben azok megszakadása után is. A fordítóból lett harmincas egyetemi tanárnő évek múlva próbálja felidézni szenvedélyes viszonyát egy nála tizenkét évvel fiatalabb...
Lydia Davis története egy szakításról szól: arról, hogy a kapcsolatok hogyan visszhangoznak tovább az emberben azok megszakadása után is. A fordítóból lett harmincas egyetemi tanárnő évek múlva próbálja felidézni szenvedélyes viszonyát egy nála tizenkét évvel fiatalabb férfival. A majdnem hétköznapi kapcsolat megszakadása nem hétköznapi fájdalmat okoz a nőnek: gondolatai mindig visszatalálnak a férfihoz, aki elhagyta. Nem képes belenyugodni a szakításba, szellemként járja a sivatagi kisváros utcáit, hátha újra megpillanthatja őt vagy a nagy, fehér kocsiját, meglátogatja a benzinkútnál, ahol dolgozik, és titokban leskelődik utána a lakásánál, ahová egy másik nővel költözött. Vajon mikor és hogyan tud valóban véget érni egy szerelmi történet?
Davis prózája egyszerre visszafogott és túláradó. Provokatív könyvében érzékletesen mutat be hazug reményeket és női mániákat. A könyv ugyanakkor magával ragadó regénye annak is, hogy a történetek miért akkor kezdődnek el valójában, amikor úgy tűnik, hogy éppen véget érnek.
Vallásos lélektani regény, modern zsidó identitás problémái és kísérleti próza. Új sorozat indul Magvető Világvevő címen a budapesti Magvető Caféban, mely egy konkrét mű vagy életmű, a műfordítás műhelytitkainak bemutatásával segít eligazodni a kortárs világirodalom ágas-bogas koordináta-rendszerében. Olvassa el a teljes cikket a Mindennap Könyv oldalon! >>
Annak az elvesztése fáj a leginkább, akit nem szerettünk eléggé, amíg lehetett volna? Lydia Davis A történet vége című regénye radikális szöveg, érzelemmentes autofikció arról, amiről leginkább csak érzelmekkel telve szoktunk beszélni: a szerelemről és a szakításról. Olvassa el a teljes cikket a Mindennap Könyv oldalon! >>
Író, egyetemi oktató, fordító. „Proust kicsiben” Jonathan Franzen „A stílusom válasz Proust hosszú mondataira” Lyida Davis „Az amerikai próza legeredetibb gondolkodója” New Yorker „Nincsen hozzá hasonló”
Az 1947-ben Northamptonban született Davis a kortárs amerikai irodalom egyik legjelentősebb és legeredetibb alkotója, aki néhány oldalas vagy alig néhány mondatból, bekezdésből álló történeteivel megújította a novella műfaját. Első novelláskötete 1976-ban jelent meg. Eddigi egyetlen regényét A történet vége címmel publikálta 1995-ben. 2013-ban neki ítélték a Nemzetközi Man Booker-díjat is az irodalom és a filozófia határán egyensúlyozó radikális prózájáért. Magyarul ez az első könyve. Lefordította franciából angolra Az eltűnt idő nyomában Swannját, Flaubert Bovarynéját.Az első férje Paul Auster volt, jelenleg a második házasságában él, Alan Cote képzőművésszel. Mindkét házasságából egy-egy fia született.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.