Dús érzelmesség és posztmodern nyelvi játékok. A szív mint az érzések középpontja és a szív mint szerv. Megszakadni átvitt és szó szerinti értelemben. Szükségszerűnek ható nyelvi pontosság és véletlenszerű, random nyelvi kísérletezés. A lírai hagyomány nagyjai és a...
Dús érzelmesség és posztmodern nyelvi játékok. A szív mint az érzések középpontja és a szív mint szerv. Megszakadni átvitt és szó szerinti értelemben. Szükségszerűnek ható nyelvi pontosság és véletlenszerű, random nyelvi kísérletezés. A lírai hagyomány nagyjai és a számítógép képernyőjén felugró hirdetésablakok. Efféle kettőségek között térül-fordul Mesterházy Balázs költészete. És miközben megidéződik Dosztojevszkij, Rilke, Tandori vagy Parti Nagy, a szemérmes főhős mégiscsak a versek beszélője, aki úgy szól veszteségről, járni alig tudásról, őrületről, halálról, hogy közben észreveszi az ég egy darabját. Kék. Még nincs teljesen sötét, és talán ez sem kevés.
(Görföl Balázs)
„Ritoók példaadó objektivitása hasonlóképpen bámulatos: elfogódottság és harag nélkül ír, elismerve és kritizálva minősít, érvel, ellenérvel, s könyve szinte észrevétlenül nő túl önmagán...” Demény Péter interjúja Szilágyi Júliával, Perecz László esszéje, Csehy Zoltán kritikája, Gábor György recenziója, továbbá Izsó Zita és Orcsik Roland versei, Balássy Fanni, Csabai László, Tamás Zsuzsa és Tóth Gábor Ákos prózája, Grecsó Krisztián televíziósműsor-bírálata, Molnár Zsófia színikritikája olvasható az Élet és Irodalom 2020/8. számában. Olvassa el a teljes cikket a Mindennap Könyv oldalon! >>
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.