Bővebb ismertető
A világ népmeséit egy-egy tematika, illetve korcsoport mentén közreadó Népmesekincstár-sorozat legújabb darabjának középpontjában az iskolakezdés áll. Az Így megyek az iskolába című kötet a 6-8 éves korosztály gondolkodásához illeszkedő mesegyűjtemény, amelyről a meséket válogató és a Népmesekincstár mesepedagógiai módszert kidolgozó Bajzáth Mária így vall: "Olyan meséket válogattam ebbe a gyűjteménybe a világ minden tájáról, amelyek segítenek átlépni a gyerekeknek egy új életszakaszba.
Az iskolába induló kisgyerekekre - az erősödő fogalmi gondoslkodás mellett - még jellemző a mesevilágban létezés. Képzeletüket a varázslat és a csoda éppúgy izgatja, mint ahogy érdeklik őket a számok, a test, az élet és a halál kérdései, a barátok, az ellenfelek, és a megfejthetetlennek tűnő talányok. Mesehallgatás közben a gyerek tét nélkül tapasztalhatja meg a jó és a rossz utak különbözőségét, kikacaghatja félelmeit, belebújhat bárki és bármi bőrébe. Miközben rengeteg információt szerez a világról, a népmese - nélkülözve az oktató szándékot - az érzelmeire hat, és évezredek tapasztalatát, tudását, örök emberi értékeket közvetít számára."
A Népmesekincstár hét kötetből álló sorozata, melyet Bajzáth Mária mesepedagógus válogat, öt korosztálynak gyűjti össze a világ népmeséit: 0-4 éves, 4-6 éves, 6-8 éves, 8-10 éves gyerekeknek és a 11 éven felülieknek. A szülők és pedagógusok számára egyaránt hasznos gyűjteményeket a Népmesekincstár mesepedagógiájának két, a korosztályok igényeit követő módszertani kötete kíséri.
Mese olvasva, mese írvaA rögtönözve elmondott és a nyomtatásban megjelent mese közös vonásaira és különbségeire irányítja rá a figyelmet a XIII. Országos népmese-konferencia, amelyet pénteken (2017. 09. 22.) Pécsett, szombaton (2017. 09. 23.) pedig a horvátországi Eszéken rendeznek meg a magyar népmese napjához kapcsolódva.
Olvassa el a teljes cikket a Mindennap Könyv oldalon! >>
"Bajzáth Mária vagyok, az ELTE Pedagógia Pszichológia karán végeztem neveléstudományi bölcsészként, és tanárként és tanító néniként is szereztem diplomát, gyűjtöttem tapasztalatokat. 1990 óta foglalkozom gyerekekkel és népmesékkel, vezetek mesetáborokat. Leginkább az a kérdés foglakoztat: hogyan lehet mesék segítségével, didaxis nélkül nevelni, és tanítani a taníthatatlant?
Az alapítás óta veszek részt a Meseközpont Alapítvány munkájában, 2014 óta szakmai vezetőként, a különböző tábori programok, a képzések, táborok, mesemondási alkalmak, szakmai napok tartalmának kidolgozása, megvalósítása, minőségbiztosítása a feladatom.
A munkám izgalmas, kreatív szellemi kaland, igazi örömforrás."