kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett

Kordos Szabolcs - Showbusiness, Hungary

Showbusiness, Hungary

Kordos Szabolcs

21. Század Kiadó , Megjelenés: 2021. május 31.
Könyv
 
Kordos Szabolcs Hungary-sorozata folytatódik: a legújabb kötet a hazai hírességek és a szórakoztatóipar kulisszatitkaiba kínál exkluzív betekintést. A Showbusiness, Hungary nem afféle könyvbe kötött sztármagazin; a szerző pletykák helyett e nagyon is nyilvános,...
3690 Ft
online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett narancssárga színű ár csak internetes megrendelés esetén érvényes. Amennyiben a Líra bolthálózatunk valamelyikében kívánja megvásárolni a terméket, abban az esetben az áthúzott (szürke színű) bolti ár lesz érvényes.
3136 Ft
15%
Szállítás: 2-6 munkanap
Ez a termék törzsvásárlóként akár 2878 Ft
Személyes ajánlatunk Önnek
Akik ezt a terméket megvették, ezeket vásárolták még
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
Kordos Szabolcs Hungary-sorozata folytatódik: a legújabb kötet a hazai hírességek és a szórakoztatóipar kulisszatitkaiba kínál exkluzív betekintést. A Showbusiness, Hungary nem afféle könyvbe kötött sztármagazin; a szerző pletykák helyett e nagyon is nyilvános, mégis titkokkal teli világ működését mutatja be azok elbeszélésein keresztül, akik apró fogaskerékként vagy éppen Magyarország legkeresettebb celebjeiként részei a gyakran szemfényvesztő hókuszpókusznak. Menedzserek, producerek, újságírók, iparági bennfentesek és maguk az érintettek, Magyarország legnépszerűbb hírességei, tévésztárjai és internetes véleményvezérei mesélik el, hogy milyen is ez a csillogónak tűnő élet belülről.

Mennyit ér egy sztár a piacon?
Gazdag-e, aki híres?
Kik és miért kerülnek a címlapokra?
Hogyan élik meg ismertségüket a mindennapokban a celebek?

E riportkönyv többek között ezeket a témákat járja körbe több tucat megszólaló segítségével, szórakoztató formában. Ajánljuk mindenkinek, akit érdekelnek a sztárok, ám azoknak is, akiket nem izgat a bulvár, azonban kíváncsiak a reflektorfény mögötti történésekre.

A kötet a hazai hírességek és a szórakoztatóipar kulisszatitkaiba kínál exkluzív betekintést.

A szerzővel készített interjúnk az alábbi linkre kattintva olvasható!

A szerző így ajánlja a kötetet:

A Showbusiness, Hungaryben több tucat interjúalany segítségével olyan kérdésekre keresem a választ, mint hogy kik számítottak sztárnak a rendszerváltás előtt és után. Hogyan és miért váltak azzá? Milyenek a hírességek mindennapjai, hogyan élnek és ismerkednek, éri-e őket előny vagy hátrány a hírnevük miatt? Utánanézünk annak is, hogy mekkora egy-egy híresség piaci értéke, és mennyit lehet ma „celebként” hazavinni. Bemutatom a sztárok „kasztjait”, bevételi forrásait és azt, hogy mi áll a bulvárhírek mögött. Együtt megkapirgáljuk egy kicsit a hazai sztárvilágot beburkoló mázt, hogy rájöjjünk, semmi sem az, aminek látszik.

Milyen életet élnek valójában a sztárok? Követjük őket a tévében és az újságokban, az Instagramon és a Facebookon. Azt hisszük, szinte mindent tudunk rólunk, beleláthatunk a hétköznapjaik pillanataiba, de valójában nem ismerjük őket. Azt képzeljük, mindent tudunk a celebvilágról, pedig csak azt tudhatjuk róluk, amit tudatni akarnak velünk. Hogyan működött a sztárok világa a rendszerváltás után, a kilencvenes években, majd a kétezres években? Mennyiben hozott változást a bulvárlapok megjelenése, a kereskedelmi tévék, a YouTube, és aztán a közösségi média?



Kordos Szabolcs ismét egy izgalmas világ ismeretlen arcát mutatja meg, ezúttal a sztárok életének kulisszatitkaiba avat be. Friderikusz volt az első sztár, aki a produkció anyagi oldalába is beszállt, Galambos Lajossal és Jimmyvel lendült fel a bulvár, a Dáridó a Vészhelyzettel vetekedő nézettséget produkált. Azt is megtudjuk, hogy miért járt testőrökkel a Király. Fluor Tomi, az adóügyekkel foglalkozó call centeres srác egy csokipapír-nyereményjátékból vette az első kameráját, a sikoltozó lányok elől pedig egy olcsó albérletbe menekült, amelynek másik lakója egy bizonyos SP volt.

A szerző elárulja, mi volt a 23 éven át futó Barátok közt titka, vajon tudták-e a szereplők, hogy pontosan miről szól a történet és ők maguk is barátokká váltak-e, ahogy a cím sugallta. Szóba kerül, hogy a szerepe szerint pénzhamisítással foglalkozó színészt még a maffia is megkereste egy ajánlattal? Hogy lehet, hogy egy bulvárlapnál a célközönség a Marika nevet kapta, és az újságíróknak egy idős, középosztálybeli hölgyet kell elképzelniük, amikor cikket írnak? Mit jelent az esküvőnyomozás, és milyen kémeket is meghazudtoló konspiráció kell ahhoz, hogy egy eladott sztárlagzi képei ne kerülhessenek a konkurenciához? Miért nem jó, ha egy sztár menedzsere a rokona is egyben? Hogyan lehet kezelni a zaklató rajongókat? Vajon léteznek szegény celebek? Hogyan hatott a covid-válság a sztárok gázsijára? Milyen utat járt be a celebvilág az influenszerek megjelenéséig? És mennyi pénzt kaphat egy jól menő influenszer egy posztért? Milyen trükkökkel tudják a celebritások megóvni a magánéletüket? Kordos Szabolcs sokszínű és izgalmas kötetében minden kérdésre megkapjuk a választ, ami csak a hírességek világával kapcsolatban felmerülhet.

Idézetek a könyvből

„Sztár az, aki képes megtölteni egy stadiont, és úgy tud kiszállni egy limuzinból, hogy közben ne nézzen ki röhejesen.”

„Megeshet, hogy a hazai csillagok ragyogása fakóbb, mint hollywoodi kollégáiké, „kisebbek” és szegényebbek is náluk, ám mi, magyarok nagyon is rajongunk értük.”

„Három órán keresztül várakoztak hosszú sorokban a lányok autogramért, posztert, újságból kivágott képeket, szívecskékkel díszített naplókat szorongatva. Ma hol látunk ilyesmit egy koncert után?”

„Nem a jelentkezők énekhangjára figyelt, jó torkú énekesből rengeteg van, sztárból viszont kevés. Ő azt az embert kereste, akinek jól áll, ha a szélgép felfújja egy picit a pólóját, és aki úgy tud lenézni a színpadról, hogy olvadnak tőle a rajongók.”

„Mindig mindenki elhiszi, hogy a siker örökké tart, de az élet erre folyamatosan rácáfol.”

„A bulvársajtó megjelenésével kezdett kialakulni Magyarországon a nyugati típusú sztárkultusz, ami aztán a kereskedelmi tévécsatornák bemutatkozásával vált teljessé.”

„A néhai Torgyán József például a mai celebeket megszégyenítő marketingstratégiával hívta fel magára a figyelmet, és szerepelt napi szinten az újságokban.”

„Ekkoriban még tényleg a produkció számított, nem a celeb magánélete, a hírességek pedig „minőségi” emberek voltak.”

„Fridi elsőként vállalta fel, hogy sok pénzt hoz magának és a csatornának is.”

„Friderikusszal új világ kezdődött, ő volt az első igazi sztár ezen a kilencvenháromezer négyzetkilométeres piacon.”

„A lapok ekkor, a kilencvenes évek második felében még nem finomkodtak a hírességekkel: ha igazi sztori került hozzájuk, azt megírták, függetlenül attól, hogy tetszett-e az illetőnek, vagy sem.”

„Lajcsinak és Jimmynek egyenes útja vezetett a bulvármédiába. A bulvár őket akarta, ők pedig a közönséget.”

„Ekkor indultak el a nagy kereskedelmi televíziók, a TV2 és az RTL Klub, és ezzel egy teljesen új korszak kezdődött a sztárok, a tévések és a bulvármédia számára is.”

„A tévék gyártották a sztárokat, a sajtó használta, forgalmazta őket.”

„A magyar showbiznisz történetében először profi sajtós segítséget kaptak a sztárok, ám ennek volt egy komoly árnyoldala is: a szereplés nem lehetőséggé, hanem kötelezettséggé vált a számukra.”

„Az énekes 2001. január másodikán húzta meg a pisztoly ravaszát az otthonában, és ezzel a tragikus mozdulattal elindította a bulvárpiac szárnyalását. Az egyik szerkesztő kiszámolta: a Blikk Jimmy halálát követően negyven címlapon keresztül foglalkozott a balesettel.”

„Maffiavilágot éltünk, aki az éjszakában mozgott, az sűrűn nézett az autója alá, még az általam megkérdezett újságírók, szerkesztők is ezt tették olykor.”

„A mulatószenész a Dáridó 3,2 milliós nézettségével bizony történelmet írt, az 1998 és 2010 közötti örökranglistán például csak olyan produkciók előzik meg a műsorát, mint a szilveszteri Szeszélyes évszakok, a Vészhelyzet.”

„Miután a fiúk (Fluor Tomi, SP) a személyzeti öltözőkben kivárták, hogy a rajongók szétszéledjenek, ők maguk is átballagtak a Teréz körúti lepukkant albérletükbe. Néhány száz méterrel arrébb már nem sztárok voltak, hanem csak két fiatal sárga csekkekkel és egy gangos ház minden életérzésével.”

„SP és Fluor két teljesen különböző személyiség, ám abban mindenképpen hasonlítanak, hogy folyamatosan üzenték a követőtáboruknak: egészen fiatalon megtalálták, hogy mi érdekli őket az életben, állandóan fejlesztik, képzik magukat, tanulnak és rengeteget dolgoznak a céljaik megvalósítása érdekében. Ez az az üzenet, amelyet hiányolok a mai influenszerek többségétől.”

„Magyarországon egyszerűbb volt felemelni a telefont és megbeszélni a sztárral, hogy szülessen egy olyan anyag, ami a lapnak és neki is tetszik, mint odaállítani egy lesifotóst a háza elé.”

„Arra, hogy kimondjuk, mennyit is érünk valójában, nagyon kevesen vagyunk képesek.”

„Nehezen viseljük a bukást, de a sikert még jobban megszenvedjük.”

„Aki nem szerepel, az nincs, a híresség kezdett eltűnni a palettáról.”

„A követőtáborom olyan, mint egy tűzfal. Több száz olyan lelkes rajongóm van, akik megvédenek mindentől.”

„Igenis vannak szegény celebek.”

„Lehet egy influenszernek akár milliós követőtábora is, a csatornája felett nincs hatalma, úgy módosítják az algoritmust, a posztjai láthatóságát, ahogyan csak akarják.”

„Nem kell már újságoknál edződött paparazzónak lenni ahhoz, hogy az ember képeket készítsen egy hírességről, bárki megteheti ezt egy egyszerű telefonnal.”
Termék adatok
Cím: Showbusiness, Hungary
Szerző: Kordos Szabolcs
Kiadó: 21. Század Kiadó
Sorozat: Hungary
Megjelenés: 2021. május 31.
Kötés: Kartonált
ISBN: 9789635681136
A szerzőről
Kordos Szabolcs művei
Kordos Szabolcs író, szerkesztő-újságíró mindössze 15 éves volt, amikor először besétált egy napilap szerkesztőségébe; azóta dolgozott a Mai Napnál, a Blikknél és a Magyar Hírlapnál, valamint az Egyesült Államokban, ahol elnyerte Arizona állam sajtódíját.

Élt Dél-Amerikában, volt kommunikációs munkatárs a repülőtéren, jelenleg egy kommunikációs ügynökség társtulajdonosa. Szórakoztatóan tényfeltáró sorozatának első kötete, a Luxushotel, Hungary a hazai ötcsillagos szállodák titkokkal övezett világába kalauzolja el az olvasókat, a sikerre és érdeklődésre való tekintettel pedig további 7 kötet készült a Hungary-sorozatból. Könyvei remek tükröt állítanak elénk bemutatva mindazt, amit fogyasztóként nem látunk, de nem árt, ha tudunk róla. A Hungary-sorozatot számos online és offline médium használja hivatkozási alapként a megfelelő szakmai témákkal kapcsolatban, a vendéglátó főiskolákon pedig szinte kötelező tananyag. A szerzővel készített interjúnk az alábbi linkre kattintva olvasható!
Bolti készlet  
Vélemény:
A(z) 21. Század Kiadó toplistája
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet