Kiadványsorozatunk e száma "rendhagyó". Két, egymással szorosan összekapcsolódó rendezvénysorozat anyagát jelentetjük meg, 1980. november 28-án és 29-én rendezte meg Orosházán a Békés megyei Tanács V. B. Művelődésügyi Osztálya, a Magyar Pedagógiai Társaság Békés megyei...
Lexikon akkor születik, amikor egy szakterületnek, tudománynak, ismeretkörnek van annyi kiérlelt mondanivalója, hogy a legnagyobb fokú tömörítésen is átesve megtölt egy (vagy több) kötetet. Hogy ez így legyen, esetünkben a felnőttoktatás témakörében, széles körű gyakorlati...
Lexikon akkor születik, amikor egy szakterületnek, tudománynak, ismeretkörnek van annyi kiérlelt mondanivalója, hogy a legnagyobb fokú tömörítésen is átesve megtölt egy (vagy több) kötetet. Hogy ez így legyen, esetünkben a felnőttoktatás témakörében, széles körű gyakorlati...
A módszertani monográfiák a pedagógiai elméletnek a gyakorlathoz legközelebb eső tartományában helyezkednek el, egészen közel ahhoz az övezethez, ahol a gyakorlat és az elmélet egymásba olvad. Ezért tarthatjuk szerencsésnek, hogy ezt a könyvet széles körű személyes...
A XI. kongresszus határozatai végrehajtásának tapasztalatai ismételten ráirányítják a figyelmet a politikai célkitűzések következetes és színvonalas teljesítésének jelentőségére. Ez a feltétele, s egyben biztosítéka annak, hogy a fejlett szocialista társadalom...
A XI. kongresszus határozatai végrehajtásának tapasztalatai ismételten ráirányítják a figyelmet a politikai célkitűzések következetes és színvonalas teljesítésének jelentőségére. Ez a feltétele, s egyben biztosítéka annak, hogy a fejlett szocialista társadalom...
Kiadványunk a dolgozók iskoláiban folyó nevelőmunka korszerűsítéséhez a neveléselméleti és gyakorlati ismeretek elemzésével és a reformtantervek néhány nevelési koncepciójának bemutatásával kíván segítsége nyújtani.
A szerzők tanulmányaikkal előkészítik a tantervi...
Tanácskozásunk munkatalálkozó, amelynek elsősorban az a célja, hogy a tantárgypedagógiában végbement gondolkodási folyamat eredményeit felvonultassuk. Nem lezárt gondolatokról van szó, hanem a fejlesztés, a kutatás egy-egy szakaszáról, amelynek az eredményei már használhatók,...
A felnőttnevelés elméletének szovjet és magyar művelői között sok éve tart már a rendszeres együttműködés, amelynek egyik eredménye ez a közös tanulmánykötet. A gondolatok cseréje sokszor vezetett már új felismerésekhez, új kutatási szempontokhoz, sőt a gyakorlatban...
Az Oktatási Minisztérium 18.106/1978. számú intézkedés se lehetővé tette, hogy a felnőttoktatási továbbképzést j éves terv keretében valósítsuk meg.
Az öt visszatérő alkalom egymásra épitve a felnőttoktatás szűkebben az iskolai felnőttoktatás teljes neveléselméleti,...
Ebben az évben másodszor került sor Szegeden a Művelődéselméleti Nyári Egyetem megtartására. Témája a felnőttoktatás elméleti és gyakorlati kérdéseinek megbeszélése volt. Az így megfogalmazott feladat mind elméleti síkon, mind a gyakorlati tapasztalatok összesítése terén...
A termelés és tudomány mai szükségletei közepette, a fejlett szocializmus felépítésének időszakában alapvető követelmény, hogy meggyorsítsuk és minőségileg javítsuk azokat a törekvéseket, amelyek a dolgozó emberek általános műveltségének fejlesztését, szakmai és...
A tartalmi fejlesztés koncepciója az óvodára, az általános iskolára, a gimnáziumra, a szakközépiskolák és a szakmunkásképzők általánosan művelő tartalmaira, a nemzetiségi iskolára, a dolgozók iskoláira /köztük a dolgozók szakközépiskolái általánosan művelő...
Mire jók az alapismeretek? Magától érthető: a szabadidő-szervezők a szabadidőt szervezik. Mégpedig gyermekek és felnőttek szabadidejét, akik különböző nevelési-oktatási intézményekben - óvodákban, iskolákban, diákotthonokban, nevelőotthonokban - tanulnak, élnek, illetve...
Előszó
Az iskolai felnőttoktatás — vagyis a dolgozók iskoláinak rendszere — a magyar iskolarendszer szerves részét alkotja. Életrehívása az 1945-tel kezdődő nagy társadalmi átalakulás egyik legfontosabb vívmánya volt. Egy időben széles körben elterjedt és tartotta...
Kiadványunk a dolgozók iskoláiban folyó nevelőmunka korszerűsítéséhez a neveléselméleti és gyakorlati ismeretek elemzésével és a reformtantervek néhány nevelési koncepciójának bemutatásával kíván segítsége nyújtani.
A szerzők tanulmányaikkal előkészítik a tantervi...
Nem tudni annyi, mint elveszni. A világban, amely a leg- és legújabb gépekkel bombáz bennünket, füstízű sóval, vadonás friss szupernovával, kétperces eszmékkel és izmusokkal, futó ismerősök, barátságok?, szerelmek? széles hadjával, születő tudományokkal letűnő...
Részlet:
"Karácsony Sándor nevével jelölve
1989. szeptember 15-én Földes községben a helyi ÁMK (iskola és művelődési otthon) tízéves kérelem után fölvehette Karácsony Sándornak, a falu európai rangú pedagógus-tudósának a nevét..."