Az idén 10 éves Kőrösi Csoma Sándor Főiskola (Békéscsaba) periodikája Kőrösi Tanulmányok néven nem először kerül a tisztelt olvasó, köztük elsősorban az érdeklődő kollégák és igényes tanítványaink kezébe.
A mostani szám - tartalmában és szerkezetében egyaránt -...
A Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Kar ötödik alkalommal rendezi meg minden év októberében a hagyományossá vált nemzetközi tudományos konferenciát az Apáczai-napok keretében.
Ötödik alkalommal tesszük közzé azokat a tanulmányokat,...
A TIT Történelmi Választmányát e szám elkészítésekor az a szándék vezérelte, hogy ráirányítsa a szakosztályi vezetőségek és az előadók figyelmét olyan témakörökre, amelyeknek előtérbe helyezését elvi-politikai szempontból nagyon fontosnak tartja. Ilyen megfontolásból...
Az ismert anyagi nehézségek következtében, a korábbi tervektől eltérően, csak most - hat év múltán - került a Társadalomtudományi Tanszék abba a helyzetbe, hogy oktatói kötetben tehetik közzé kutatómunkájuk néhány eredményét A tudós lektorok által erre méltónak ítélt...
A Neveléstörténeti füzetek 18. kötetét örömmel adjuk az érdeklődő olvasóink kezébe. Nevelés- és oktatásügyünk számos fontos területéről, múltunk nagy jelentőségű neveléstudósairól, iskolaszervezőjéről szólnak az írások. A könyv megjelentetését az Oktatási...
Részlet a tartalomból:
"A 20. század első két évtizedében vezetett ún. Romániai akcióval a magyar kormányzat a székelység kivándorlásának nemzetpolitikai szempontból is veszélyesnek tartott következményeit igyekezett elhárítani. A segélypolitika távlati célja az volt, hogy...
Bevezető
Az alábbi irodalomjegyzék az ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karán - a társadalomismereti stúdiumok körében - a Magyarország társadalom- és művelődéstörténete a
20. században (illetve a Magyarország a 20. században), a Budapest története (illetve...
FOLYAMATOSSÁG ÉS MEGÚJULÁS
A "Pedagógusképzés" című folyóiratot 1975-ben a Művelődési Minisztérium Pedagógusképző Osztálya indította azzal a céllal, hogy fórumot biztosítson az óvó-, tanító- és tanárképzéssel összefüggő szakmai véleményeknek, hazai és...
Az 1999/2000. tanév meghatározó eseménye volt az integráció. Főiskolánk 2000. január elsejétől a Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolai Karaként folytatja tevékenységét.
A főiskola korábbi nevét teljes mértékben megőriztük kari...