Részlet:
„A játék: nem 'talán'. Nem kísérlet. A játék bizonyosság. Ahogy Zelk Zoltán írja: a kártya végletes szabály. A költészet pedig - kényszerű, igazmondás, miközben a Föld... hát, az döcög így-úgy, néha kisiklik. A játék: nos, jó, hogy van. Rend, amelyet jó...
Talán sohasem írtak a pedagógusokról annyit, mint napjainkban. S ebben nem is a szakmai sajtó viszi a vezető szerepet, hanem a nagyobb nyilvánossághoz szóló napi- és hetilapok, a folyóiratok, s csatlakozik hozzájuk a rádió és televízió. A szerzők nagyobbrészt újságírók,...
Részlet a könyvből:
Dr. Petrikás Árpád búcsúztatása - 1999.október 8.
Kedves Gyászoló Család! Együtt érző búcsúztató megjelentek!
"Isa pur és chomuv vogmuc" - tanítja nekünk az első összefüggő magyar nyelvemlékként számon tartott halotti beszéd....
Hazai gazdaságirányítási rendszerünk további fejlesztési céljai között egyrészt direkt módon szerepel az ún. szervezési rés csökkentése (illetve felszámolása), másrészt a gazdaság hatékonyságának és teljesítőképességének növelése, ami indirekt módon támaszt...
Örömmel köszöntöm az immár negyedik antológiánk megjelenése alkalmából a Kedves Olvasót! Külön örömmel azon szerző és alkotótársakat, akik műveiket ránk, s ezáltal az utánunk következő nemzedékre bízták, s akik anyagilag is támogatták ezen elgondolást, tettet. Hiszen...
Részlet:
"Az iskolai nevelést a társadalmi elvárások rendszere határozza meg. Ennek megfelelően napjaink egyik meghatározó törekvése a társadalmi elvárások és az iskolai nevelés rendszerének összekapcsolása. A nevelőiskola megteremtése történelmi távlatot és napi...
Részlet:
"Gáspár László pedagógiai rendszerében jelentős helyet foglal el a szabadidő problematikája. Jelentősége több okra vezethető vissza. Annak felismerésére mindenekelőtt, hogy a belső indítékokból fakadó tevékenységek időkeretének felhasználása túlmutat...
KISZAKÍTOTT LÁPOK EGY MINDENESFÜZETBŐL
(Figyelemelterelő cím azok megtévesztésére, akik az előszót nem olvasnák el)
A mindenesfüzet elnevezést másoktól kölcsönöztem, találmányként való használatára ezúton jelentem be szabadalmi igényemet.
A mindenesfüzet...
Bonyhádra érkezünk, a Kert köz enyhe lejtőjén lassan gurítom le a kis piros Suzukit (kezdő még, hadd tanulja az utat), aztán önkéntelenül beletaposok a fékbe: az útszélen előttünk vércse szorít le karmaival egy kisebb testű madarat, galamb lehet, vadgalamb, balkáni gerle; a...
Valahogy úgy van ma, hogy a kéziratok tömege szinte lehetetlenné teszi az „íróknak" olyanfajta kialakulását és mozgását, mint régen. Ahogy az autók megbénítják a forgalmat, úgy a könyvkiadás bizonyos értelemben megszünteti az olvasást és a publikálást. Az az érzésem,...
Aki társaságban bemutatkozás nélkül szólal meg, az nemcsak udvariatlan, hanem árulkodóan nagyképű is: vélhetően azt gondolja, a többieknek ismerniük kell őt.
Én ezt nem gondolom.
Néhány évtizedes közírói múlttal hatvanhárom évesen került ki a kezem alól szépirodalmi...
Részlet az 1-2. számból:
(A rovatunkban közreadott tanulmányok a Baranya Megyei
önkormányzat Közgyűlésének pályázati támogatásával jelentek meg, s
szerkesztett változatai az 1999. októberi pécsi konferencián elhangzott
előadásoknak A konferencia teljes anyagát Gáspár...
Előszó
A minőségmenedzsmentről számos fordítás jelent meg neves külföldi szerzők tollából. Ez a kétkötetes mű is a minőségmenedzsmentről szól, de más közelítésben. Célja egyrészt a vezető országok tapasztalatainak átadása a hazai vállalatok számára,...
Részlet a műből:
"Lukács Péter: Miért nem számolható fel a pedagógushiány - ha nincs?
Írásom címe talán alkalmas volt az olvasók figyelmének felkeltésére. Következő mondataim azonban alighanem sokuk ellenérzését is kiváltják majd. Úgy látom ugyanis, hogy az utóbbi...
A távközlési anyag- és gyártásismeret a távközlési technikában előforduló fontosabb anyagok és alkatrészek tulajdonságaival, előállításával, feldolgozásával és korrózióvédelmével foglalkozik. Feladata a technológiai alapismeretek és törvényszerűségek ismertetése,...
Részlet a műből:
"TANULMÁNYOK
KOCSIS JÓZSEF
A TÁRSADALMI GYAKORLATRA ORIENTÁLT ISKOLA ESÉLYEI
I.
A szocialista iskola: szintézis. A szintézist teremtő intézmény: a szocialista iskola?
Nem nagy ügy, mondhatná bárki, említésre is alig érdemes: tizennégy iskola képviselői...
Elődeink sok-sok évvel ezelőtt rájöttek, hogy a differenciálás, az egyéni fejlesztés, az egyénre szabott módszerek a legproduktívabb oktatási formák. Hitték, hogy csak azok tudnak sikeresek lenni, akik igyekeznek képességeiket a lehető legmagasabb szinten használni, s...
Részlet:OKTATÁS - NEVELÉSDR. TÓTH ISTVÁN:SZELLEME EGYRE DICSŐBB .*A nemzeti irodalmak is táplálják a világirodalmat. Egy-egy sejtükkel újra és újra bekapcsolódnak a nagy vérkeringésbe. A legkisebb, legistenhátamögöttibb nép is szülhet olykor egy-egy világirodalmi...