"Azoknak a fiataloknak írtam ezt a könyvet, akik szeretnek kérdezni, és a kapott válaszokat nyersanyagnak tekintik a gondolkodáshoz. Azoknak, akik semmit sem fogadnak el a tekintélyelv alapján, de akik előtt tekintélye van az igazságnak, a világos gondolatnak." Így vezeti be a...
"Azoknak a fiataloknak írtam ezt a könyvet, akik szeretnek kérdezni, és a kapott válaszokat nyersanyagnak tekintik a gondolkodáshoz. Azoknak, akik semmit sem fogadnak el a tekintélyelv alapján, de akik előtt tekintélye van az igazságnak, a világos gondolatnak." Így vezeti be a...
"Azoknak a fiataloknak írtam ezt a könyvet, akik szeretnek kérdezni, és a kapott válaszokat nyersanyagnak tekintik a gondolkodáshoz. Azoknak, akik semmit sem fogadnak el a tekintélyelv alapján, de akik előtt tekintélye van az igazságnak, a világos gondolatnak." Így vezeti be a...
Kedves Olvasó!
Akár laikusként, akár a történelmet oktató, kutató szakemberként, akár a civil-ügy iránt fogékony érdeklődőként veszi kézbe ezt a kötetet, talál benne „csemegézni" valót. Könyvünket elsősorban kordokumentumnak szánjuk. Egy történelmi korszak - a...
Ön most a Magyarország politikai évkönyve 15 kötetét tartja a kezében. 2002 ismét választási év volt, s ez különleges feladat elé állította a szerkesztőket és az általunk felkért szerzőket egyaránt. Politikával és politikatudománnyal foglalkozó szerzőinket és...
A nevelés-oktatás történéseire figyelő szakemberek és laikusok előtt mára már nem ismeretlen az Országos Köznevelési Tanács (OKNT) neve. Éppen tíz éve annak, hogy az 1993-ban megszületett, a közoktatásról szóló törvény feltámasztotta közel fél évszázados csipkerózsika...
Részlet a kötetből:
"A kutatás hipotézise
A Budapest VII. kerületben lévő Kertész utcai Dolgozók Általános Iskolájában 1967-től kezdődően azzal a hipotézissel indult kutatás, hogy a dolgozók általános iskoláján belül kialakítható egy olyan nevelési rendszer, amelyik a...
Részlet a kötetből:
"E szakanyag gyakorlati használhatósága - amelyet szerzője egy nemzetközi tanácskozás orientálásában, a vitára ajánlható kérdések felmutatásában vél megragadni -,csak rovására menne, ha írója akár az "érték", akár a "generáció" fogalmának...
Neveléselmélet és és Iskolakutatás, 1984. III. évf I.sz: pp. 5.—114.
A SZELEKCIÓS—KONTRASZELEKCIÓS MECHANIZMUSOK
SZEREPE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANTESTÜLETEK ÖSSZETÉTELÉNEK ALAKULÁSÁBAN ÉS A PEDAGÓGUSOK MUNKAHELYI ÉS TERÜLETI MOBILITÁSÁBAN
GARAMI...
Ez a válogatás azokat a többnyire folyóiratban megjelent, kisebb részben még kéziratban lévő írásaimat, illetve különféle tanácskozásokon elhangzott előadásaim, hozzászólásaim szövegeit tartalmazza, amelyek a komprehenzív iskola] hazai bevezetésének szükségességéről,...
Néhány évvel ezelőtt meghívtak egy nyugat-magyarországi kisváros általános iskolájába, ahol az etikaoktatás, az erkölcsi nevelés lehetőségeinek megvitatását választották a nevelési értekezlet témájául. A vitaindítót a középkorú igazgatónő tartotta, aki ismertette a...
A szocialista nevelőiskola cél, amelyet szeretnénk megvalósítani, de amely ma még csak csiráiban létezik, mert a társadalom és az oktatás elmúlt négy évtizedes fejlődése a kibontakozást nem tette lehetővé. 1945 után - részben a radikális társadalmi átalakulás, részben a...
Köznevelésünk helyzetének vizsgálata közben, a továbblépés irányait és lehetőségeit keresve mind a szakember, mind az oktatáspolitikus időről időre szembesül a fontossági sorrend felállításának kényszerével. Eldönteni azt, hogy mi a legsürgősebb, mi a legfájóbb, vagy...
Ez a rövid tájékoztató füzet azt a célt szolgálja, hogy elemi információkat nyújtson egy olyan iskolai működési módról, amely 12 éven át minden tanuló számára biztosítani képes az érdeklődési körének és jövőbeni elvárásainak megfelelő képzést anélkül, hogy el...
Fedlapja kopott, karcos. "Azoknak a fiataloknak írtam ezt a könyvet, akik szeretnek kérdezni, és a kapott válaszokat nyersanyagnak tekintik a gondolkodáshoz. Azoknak, akik semmit sem fogadnak el a tekintélyelv alapján, de akik előtt tekintélye van az igazságnak, a világos...
Kedves Olvasó, illetve Hallgató/
A családi nevelés alapjai elnevezésű tantárgy sajátos helyet foglal el a tantárgyak sorában. A legkevésbé „tantárgy" a tantárgyak között. Hiszen olyasmiről szól, amit tankönyv nélkül is naponta művel minden szülő: a gyermeknevelésről....