kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 10.000 Ft felett
Főoldal  >  Ügyfélszolgálat

Kapcsolat

Üdvözöljük!

Ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig 8:00-18:00 óra között érhető el a következő telefonszámon:
061/411-2440

Amennyiben e-mailben szeretne ügyfélszolgálatunkhoz fordulni, kattintson ide.

Leadott megrendeléssel kapcsolatos ügyintézéshez szükséges a visszaigazolás tárgy mezőjében szereplő 7 jegyű rendelésszám.
A változtatás jogát fenntartjuk. Az oldalon esetlegesen előforduló adatrögzítési hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk.


A rendelés folyamata

A Kosár segítségével indíthatja el a vásárlás folyamatát. Minden keresés-, ajánló-, lista- vagy áruoldalon az áruk mellett/alatt egy kosár ikont talál, amelyre kattintva a Kosarába teheti az adott árut.

A Kosár több különböző árut is tartalmazhat, a mennyiség megváltoztatásával akár ugyanabból az áruból többet is vásárolhat, valamint ki is veheti a kosarából azokat, melyeket nem kíván megvásárolni.

Amennyiben tőlünk vagy valamelyik partnerünktől egy lira.hu webáruházban beváltható kupont kap, akkor a kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár mellett jobbra. A kuponkód beírása után a 'KUPON BEVÁLTÁSA' gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével. A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer.

Amennyiben először vásárol a lira.hu-n, egyszerűen a "Regisztráció" gombra kell kattintania. Ha már regisztrált vásárlónk az e-mai címe és jelszava megadásával azonosíthatja magát.

1. Tegye kosárba a kívánt áru(ka)t.
2. Amikor befejezte a válogatást, a kosár oldalon kattintson a "Tovább a fizetéshez" gombra.
3. A fizetési oldalon állítsa be az átvétel módját, adja meg szállítási és számlázási címét. Kérjük ellenőrizze adatait!
4. A fizetés oldal alján megjegyzést fűzhet rendeléséhez.
5. A "Megrendelés" gombra kattintva fejezheti be a vásárlást. Az ezt követő oldalon - utánvétes fizetés esetében - megköszönjük megrendelését, ekkor biztos lehet abban, hogy rendszerünk regisztrálta vásárlását. Kártyás fizetés esetében rendszerünk átirányítja Önt a SimplePay biztonságos szerverére, majd a sikeres fizetési tranzakció után zárul le a vásárlás folyamata a fent említett "Köszönöm" oldalon.

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy az antikvár áruk esetében azok beszerzése és vevő részére való leszállítása bizonyos körülményektől függhet (pl: külső partnernél már nem található meg adott kiadvány, sérült adott kiadvány), ezért előfordulhat, hogy a webáruház rendelést illetve a rendelésben szereplő valamennyi tételt nem tudja teljesíteni.

Tudomásul veszem, hogy a Líra Könyv Zrt. (1086 Budapest, Dankó u. 4-8.) adatkezelő által a www.lira.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [név, e-mail, ország, megye, város, irányítószám, cím]
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff

Vásárlásáról minden esetben visszaigazoló e-mailt küld Önnek a lira.hu, melyet a rendelését követően automatikusan küldünk ki az Ön által megadott címre a rendelés részletes adataival. (amennyiben e-mailünket nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját vagy hogy e-mail címét helyesen adta-e meg.) Ez a visszaigazoló email üzenet kizárólag a megrendelés a Líra Könyv Zrt-hez történt beérkezését és sikeres rögzítését nyugtázza. A szerződés Ön és a Líra Könyv Zrt. között akkor jön létre, amikor a Líra Könyv Zrt. a szállítással kapcsolatban vagy az átvétellel kapcsolatban külön üzenetben értesíti. Ön és az Áruház között jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés, magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet az Áruház iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

A Líra Könyv Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy a webáruházban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. az áru közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Líra Könyv Zrt. nem köteles az árut a tévesen feltüntetett áron szállítani. A Líra Könyv Zrt. nem felelős a webáruházban közzétett árazási vagy egyéb hibákért és az ezekből esetlegesen eredő bármilyen kárért és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására. A megrendelés elküldése előtt mindvégig lehetőség van az esetleges adatbeviteli hibák azonosítására és kijavítására. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősséget nem vállalunk. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.


Áruk értékelése

Webáruházunkban elérhető árukkal kapcsolatban értékelést/véleményt kizárólag regisztrált és adott árut ténylegesen megvásárló vagy használó vásárlók tehetnek közzé a weboldalon.

Annak érdekében, hogy a fenti követelményeknek megfelelő vélemény jelenhessen meg adott regisztrált vásárló által átvett rendelések listája alapján biztosítjuk. Amennyiben a vásárló adott áru tekintetében él a Korm. rendelet 20. §-a szerinti elállási jogával értékelése automatikusan törlésre kerül.

Tájékoztatjuk, hogy az áru találati lista oldalán fizetett hirdetések nem találhatók.


Online ár

Webáruházunkban az áruk mellett feltüntetett fekete színű ár csak internetes megrendelés esetén érvényes. Amennyiben a Líra bolthálózatunk valamelyikében kívánja megvásárolni az árut, abban az esetben a szürke színű bolti ár lesz érvényes.


Kupon beváltásával kapcsolatos segítség

A kuponkódot a kosár oldalon lehet érvényesíteni, a kosár mellett jobbra.
A kuponkód beírása után a 'KUPON BEVÁLTÁSA' gombra kattintva a fizetendő végösszeg módosul a kupon összegével vagy kedvezmény mértékével.
A kupon beírásakor fontos a kis- és nagybetű, valamint a kötőjel megadása úgy, ahogy a kuponkódban is szerepel. A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Néhány kuponból egyszerre több is beváltható (ez mindig szerepel a kapott kupon leírásában), ilyenkor pl. a megrendelés végösszegétől függően fogad el több kupont a rendszer.

További információkat talál a kupon beváltással kapcsolatban ide kattintva.


Bankkártyás fizetés

A fizetés bármely bank által kibocsátott VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro és JCB kártya használatával lehetséges.
Felhívjuk figyelmét, hogy egyes bankok korlátozhatják a bankkártyákkal végrehajtható tranzakciók körét.

Bankkártyás fizetést választva a rendelés utolsó lépéseként a bank oldalára jut, ahol az alábbi mezőket kell kitöltenie:

bankkártyaszám a kártya előlapján található
név a kártyán szereplő név
lejárati dátum (év és hónap) a kártya előlapján található
ellenőrző szám utolsó 3 jegye a kártya hátoldalán található


Személyes átvételi lehetőségek

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL A LÍRA BOLTHÁLÓZATÁBAN

Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk. Felhívjuk figyelmét, hogy személyes átvétel esetén a szállítási idő 2-6 munkanap is lehet.

Személyes átvétel esetén nem számítunk fel kiszállítási költséget.
Az átvétel helyszínéül kiválasztott üzletet a megrendelés során lehet megjelölni.
Az átvétel időpontjáról kollégáink minden esetben értesítik az Ön által megadott elérhetőségeken.

Megrendelése 7 napig vehető át a boltban. Amennyiben nem tudja ezalatt átvenni, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak ide kattintva.

További információkat talál a Líra bolthálózatában történő személyes átvételről ide kattintva

A SZEMÉLYES ÁTVÉTEL MENETE

1. A megrendelést követően automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk az Ön által megadott e-mail címre arról, hogy megrendelése beérkezett hozzánk. (Amennyiben e-mailünket nem kapja meg a megrendelést követő 30 percen belül, kérjük ellenőrizze levelező rendszerének spam mappáját.)
2. Megrendelését feldolgozzuk.
3. Ezt követően ügyfélszolgálatunk minden esetben egyedi értesítést küld e-mailben és SMS-ben arra vonatkozóan, hogy mely időponttól veheti át megrendelését. Az egyedi értesítés nem egyezik meg az automatikus visszaigazoló e-maillel.
4. A megrendelés ellenértékét bankkártyával, készpénzzel, utalvánnyal és Líra ajándékkártyával is kiegyenlítheti könyvesboltjaink pénztárainál. Több megrendelés esetén az ellenérték kifizetése rendelésenként történik, nem vonhatóak össze.

A személyes átvétel minél gyorsabb lebonyolítása érdekében kérjük, hogy lehetőség szerint jegyezzék fel a rendelés 7 jegyű azonosító számát.


SZEMÉLYES ÁTVÉTEL PICK PACK CSOMAGÁTVÉTELI PONTOKON

Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.

Az ország 240 településen megtalálható több, mint 800 Pick Pack Pont segítségével Ön személyesen is átveheti a megrendelt csomagot. A helyszínen készpénzes és bankkártyás fizetési mód elérhető, de ezek pontonként eltérőek lehetnek. Utalvánnyal a Pick Pack Pontokon nincs lehetőség fizetni.


Díjszabás:

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1099 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 799 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes


Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.


Megrendelése 6 napig vehető át a kiválasztott ponton. Amennyiben nem tudja ezalatt átvenni, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak ide kattintva.

Csomagról információ kérése:
Tel: 06-1-881-2615
Nyitva tartás: H-P 07:00-20:00
E-mail: info@sprinter.hu | Web: www.pickpackpont.hu

Az átvevőnek a csomag átvételét bizonyító aláírás előtt be kell mutatnia a személyazonosságát igazoló hatósági igazolványát (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) valamint ha a csomagot nem a címzett veszi át közölni kell az átvétel jogcímét is. Abban az esetben, ha a címzett helyett meghatalmazott veszi át a csomagot, akkor két tanú aláírásával ellátott meghatalmazást is kérnek az átvételi pontokon.

További információkat talál a Pick Pack átvétellel kapcsolatban ide kattintva


SZEMÉLYES ÁTVÉTEL POSTAPONT CSOMAGÁTVÉTELI PONTOKON

Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
A helyszínen készpénzes és bankkártyás fizetési mód elérhető, de ezek pontonként eltérőek lehetnek. Utalvánnyal nincs lehetőség fizetni.


Díjszabás:

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1099 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 799 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes

Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.

Csomagautomatákban az őrzési idő 2 munkanap, PostaPontokon 5 munkanap – ez időn belül bármikor érte mehet. Amennyiben nem tudja ezalatt átvenni, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak ide kattintva.

Országszerte 3100 átvételi ponton biztosítjuk a kényelmes és gondtalan csomagátvételt. A munkából hazamenet, későn este vagy korán reggel, hétvégén vagy a nap közepén, amikor és ahogy kényelmes.
Több mint 2600 postai PostaPont, 210 Coop PostaPont, 195 MOL PostaPont, 51 Csomagautomata, 3 Media Markt és 1 Trendmaker áll kiterjedt csomaghálózatunk szolgálatában.

További információkat talál a PostaPont átvétellel és az MPL házhozszálítással kapcsolatban ide kattintva.


SZEMÉLYES ÁTVÉTEL FOXPOST CSOMAGAUTOMATÁKBAN

Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk. A helyszínen csak bankkártyás fizetési mód elérhető. Utalvánnyal nincs lehetőség fizetni.


Díjszabás:

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1099 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 799 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén ingyenes


Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.

A csomagautomaták bevásárlóközpontokban vannak elhelyezve, a megrendelt áruk a bevásárlóközpont nyitvatartási idejében bármikor átvehetőek.

Amint csomagja megérkezik az automatába, a FOXPOST sms-ben küld értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átvehető a csomag.
Fontos: az automatáknál csak bankkártyával tud fizetni.

Csomagja nyomon követhető a https://www.foxpost.hu/csomagkovetes/ oldalon a csomagszám megadásával.

Országosan már több mint 60 FOXPOST csomagautomata található, az automaták listáját megtalálja a https://www.foxpost.hu/csomagautomata-kereso/ oldalon.

További információkat talál a Foxpost csomag átvétellel kapcsolatban ide kattintva.


A Foxpost az értesítéseket már elsősorban Viberen küldi.

A Viber szolgáltatás bevezetésével a Foxpost is követni kívánja a korszerű és a nemzetközi piacon alkalmazott megoldást. Amennyiben okostelefonján telepítve van a Viber alkalmazás, akkor a csomagjával kapcsolatos értesítéseket – amelyek eddig SMS-ben érkeztek elsődlegesen – már ezen a népszerű üzenetküldő szolgáltatáson keresztül kapja.

Milyen előnyöket jelent mindez? 

A Viber üzeneten kívül, amennyiben engedélyezve van a telefonján, push értesítéseket is kap, így biztosan nem marad le egy küldött üzenetről sem. 

A Viber alkalmazást táblagépen vagy akár számítógépen (Windows, Linux és Mac rendszereken) is használhatja. 

A Viber csevegési listájában könnyen felismerhető a Foxpost neve és logója. 

A Foxpost hitelesített üzleti felhasználó, amelyről bármikor megbizonyosodhat üzleti profiljukon. 

Amennyiben nem Viberen szeretne üzeneteket kapni, hanem ragaszkodik az SMS-hez, akkor a Viber alkalmazáson belül lehetősége van kikapcsolni az üzleti üzenetek fogadását a Beállításokban.


Ha nincs Viber, továbbra is ott az SMS

Azon felhasználók, akik nem rendelkeznek okostelefonnal vagy Viber alkalmazással, vagy Viber alkalmazásuk nem aktív, természetesen továbbra is megkapják az SMS értesítéseket. 

Az e-mail értesítésekben semmilyen változás nincs, Viber alkalmazástól függetlenül mindenki kap.


Belföldi szállítás

SPRINTER FUTÁRSZOLGÁLAT

Belföldre a Sprinter futárszolgálattal szállítjuk ki a megrendelt árukat.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.

Utánvétes fizetési módot választva a futárszolgálatnál készpénzzel vagy bankkártyával tud fizetni a csomag átvételekor. Előre fizetést is választhat, ekkor a rendelés leadásakor bankkártyával vagy PayPallal előre kifizetheti rendelését.

Szállítási díjak

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1199 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 899 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén a kiszállítás ingyenes


Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.

Csomagról információ kérése:
Tel: 06-1-881-2615
Nyitva tartás: Kedd, Szerda, Csütörtök, Péntek: 08:00 – 17:30
Hétfő: 07:30 – 19:30
E-mail: info@sprinter.hu | Web: www.sprinter.hu


MPL

Belföldre az MPL futárszolgálattal szállítjuk ki a megrendelt árukat.
Amennyiben rendelését munkanapokon 13 óráig leadja, akkor a feldolgozást már aznap megkezdjük. Megrendelését nyomon követheti a lira.hu oldalon bejelentkezést követően a "Korábbi rendelések" menüpont alatt, valamint e-mailben tájékoztatást küldünk, ha megrendelését feldolgoztuk.
A futárszolgálat készpénzt és bankkártyát fogad el.


Szállítási díjak

5.000 Ft alatti rendelési összeg esetén: 1199 Ft

5.000 Ft és 10.000 Ft közötti rendelési összeg esetén: 899 Ft

10.000 Ft feletti rendelési összeg esetén a kiszállítás ingyenes

Amennyiben előrendelhető árut tartalmaz rendelése, és több csomagban kéri a szállítását, úgy minden egyes csomagra szállítási költség kerül felszámításra. Abban az esetben, ha a rendelés értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, akkor az első csomag kiszállítása ingyenes, minden további csomagra értéktől függően felszámításra kerül a kiszállítási díj.

Csomagról információ kérése:
https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal

További információkat talál az MPL házhozszálítással és a PostaPont átvétellel kapcsolatban ide kattintva.


eKönyv rendelés

Oldalunkon az eKönyveket a papír könyvektől azzal különböztetjük meg, hogy a bal felső sarkán egy kis zöld színű szalagot helyeztünk el, és a könyv címe mögött szögletes zárójelben szerepel, hogy [eKönyv], valamint a kosárba gomb zöld színű.

Amennyiben kosara eKönyvet is tartalmaz, akkor csak bankkártyás vagy PayPal fizetési módok közül választhat, függetlenül attól, hogy a kosara az eKönyvön kívül tartalmaz-e más árut.

A megrendeléséről kap egy visszaigazoló emailt, amely a tartalmazza a következő mondatot: Megrendelt eKönyvet a következőképpen tudja letölteni: lépjen be a lira.hu webáruházba az e-mail címével és jelszavával, kattintson a korábbi rendelésekre, a rendelések között kattintson a visszaigazoló emailben szereplő rendelés azonosítóra, majd a rendelésen belül válassza ki az egyik eKönyv letöltési linket.

Ekönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében Ekönyvekre (nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom) nem vonatkozik az elállási jog. Ön az E-könyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére. Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e!

A vevő elektronikus könyv vásárlása esetén hozzájárul, hogy neve, illetve a vásárlás tranzakció száma belekerüljön az általa vásárolt e-könyvekbe a könyv második oldalán láthatóan, illetve kódolt formában is.


eHangoskönyv rendelés

Oldalunkon az eHangoskönyveket azzal különböztetjük meg egyéb áruinktól, hogy az áru bal felső sarkán egy kis bordó színű szalagot helyeztünk el, és az áru címe mögött szögletes zárójelben szerepel, hogy [eHangoskönyv], valamint a kosárba gomb bordó színű.

Az eHangoskönyvek meghallgatása az interneten keresztül történik, nem adathordozón vagy letölthető hangfile formájában jut el a vásárlóhoz.

Amennyiben kosara eHangoskönyvet is tartalmaz, akkor csak bankkártyás vagy PayPal fizetési módok közül választhat, függetlenül attól, hogy a kosara az eHangoskönyvön kívül tartalmaz-e más árut.

A megrendelt eHangoskönyv a megrendelés befejezése után néhány perccel hozzáférhetővé válik. Meghallgathatja a korábbi rendelések menüpontban a Megvásárolt digitális áruk között, vagy az adott áru oldalán a Meghallgatom gombra kattintva a beépített lejátszó segítségével. Amennyiben nincs bejelentkezve, kérjük, jelentkezzen be a lira.hu oldalra felhasználónevével és jelszavával.

eHangoskönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Ön az eHangoskönyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére.


Elektronikus számlázás

A lira.hu a Számlaközpont Zrt. elektronikus számlázási szolgáltatását használja. Számláit papír alapú számla helyett elektronikus formában kapja, melyet megrendelése feldolgozásakor a csomagja elkészültével egy időben állítunk ki, amit a saját fiókjában a korábbi rendelések menüben az aktuális rendelésénél le tud tölteni, illetve a rendelés átvétele után letölthet az e-mailben küldött hivatkozásról is.
Amennyiben először állítunk ki Önnek elektronikus számlát, rendszerünk automatikusan regisztrálja Önt a szamlakozpont.hu felületén, amelyre belépve nyomon követheti az elkészült elektronikus számlákat. A belépéshez szükséges adatokat e-mailben küldjük meg Önnek a lira.hu webáruházban regisztrált e-mail címére.

Az elektronikus számláról további információt talál ide kattintva >

Felhívjuk figyelmét, amennyiben a számlázási adatoknál a Cégnév mező kitöltésre kerül, akkor a számlán csak az jelenik meg.


Törzsvásárlói rendszer

A lira.hu online webáruházban a maximum 20% alapkedvezményen felül az elmúlt 365 napban (egy év) a lira.hu-n megrendelt és átvett megrendelés értékétől függően további 7% kedvezményben részesülhet, így akár 27% kedvezménnyel vásárolhatja meg kedvenc könyveit. Ehhez nem kell mást tennie, mint törzsvásárlói kártyát igényelnie, vagy megadnia már meglévő Líra törzsvásárlói kártyájának számát. Amennyiben rendszerünk nem fogadja el, kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat ide kattintva.

A törzsvásárlói rendszerről bővebben itt olvashat.



Törzsvásárlói szabályzat

1. A Líra Könyv Zrt. törzsvásárlói rendszere kiterjed minden Líra emblémával jelzett könyvkereskedésre és a lira.hu webáruházra:
- a Líra Könyvklub tagjaira,
- a Líra Könyv Zrt. saját és franchise rendszerben üzemeltetett könyvesboltjaira, a Fókusz könyváruházakra, a Rózsavölgyi és Társa Kft. zeneműboltjaira, a Líra-Móra Könyvesboltokra és Könyváruházakra, a továbbiakban boltokra,
- a lira.hu internetes könyváruházra, továbbiakban webáruházra.
2. A törzsvásárlói rendszer tagja lehet minden természetes és jogi személyiségű vásárló, aki jelen törzsvásárlói szabályzatot elfogadja, és az adatlapot kitölti, vagy a lira.hu webáruházban vásárlási értéktől függetlenül törzsvásárlónak regisztrál.
3. Az adatlap kitöltésével és a törzsvásárlói szabályzat aláírásával a vásárló kifejezi szándékát a törzsvásárlói rendszerbe való belépésre, és hozzájárulását adja ahhoz, hogy adatait a rendszergazda kizárólag a Líra törzsvásárlói rendszer, illetve a Líra Könyvklub keretében használja fel. Az adatlapon kötelező a név és a levelezési cím (e-mail cím) megadása. Az ezen felüli kérdésekre való válaszadás önkéntes. Az átadott adatlapot a pénztáros rögzíti, és átnyújt a vásárlónak egy előre sorszámozott törzsvásárlói kártyát, amelynek hátoldalát a vevőnek alá kell írnia. A lira.hu webáruházban való törzsvásárlói regisztrációt követő vásárlás során a megrendelt árukkal együtt kerül átadásra a törzsvásárlói kártya, amelynek a hátoldalát a vevőnek alá kell írnia.
A törzsvásárlói kártya a rendszerhez tartozó minden boltban érvényes. A kártya az aláírás pillanatától érvényes az első pontban megjelölt boltokban. A lira.hu webáruházban a boltokban kiváltott kártya adatai egy héten belül kerülnek nyilvántartásba, a lira.hu webáruházban történő regisztrálás során kapott törzsvásárlói szám a lira.hu webáruházban azonnal érvényes, a Líra könyvesboltokban a kártya átvételét követően lehet használni. A törzsvásárlói rendszerrel kapcsolatos Adatkezelési tájékoztatónkat a www.lira.hu/adatvedelmi-tajekoztato oldalon éri el.
4. A törzsvásárlói kártya az 1. pontban szereplő minden boltban kedvezményes vásárlást tesz lehetővé. A kedvezmény mértéke a boltokban könyvre, zenei CD-re, DVD filmre, kottára, hangoskönyvre 7 százalék. A Líra Könyvklub katalógus árui klubáron vásárolhatók meg. A lira.hu webáruházban a kedvezmény mértéke a megelőző egy év lira.hu webáruházban elért vásárlási értéktől függően sávos. Amennyiben az elmúlt 365 nap forgalma 10 000-20 000 Ft között van, a kedvezmény mértéke +3%, amennyiben az elmúlt 365 nap forgalma 20 001-30 000 Ft között van, a kedvezmény mértéke +5%, amennyiben az elmúlt 365 nap forgalma 30 000 Ft felett van, a kedvezmény mértéke +7%.
A boltok esetében kivételt képeznek a tankönyvek és az akciós áruk, amelyekre nem jár kedvezmény, és a kedvezmény más vásárlói kedvezményekkel nem vonható össze. Több kedvezményes jogcím esetén a vásárló választhat, hogy melyiket kívánja igénybe venni.
A lira.hu webáruház esetében a kedvezmények alól kivételt képeznek az akciós áruk, a műszaki áruk, illetve kivételt képezhet néhány egyéb áru, ezekben az esetekben az áru adatlapján nem jelenik meg a törzsvásárlói kedvezmény.
A törzsvásárlói kör részére a kártyakibocsátó eseti akciókat indíthat, például heti kuponos akciókat.
7. Elvesztett kártya pótlása esetén az új törzsvásárlói kártya költsége a tagot terheli. Új kártya a boltokban és az ügyfélszolgálaton igényelhető (411-2440, levelek@lira.hu) igényelhető.
8. A törzsvásárlói kártya nem átruházható.
9. A törzsvásárlói kártyát a kibocsátó saját, egyoldalú döntéssel bármikor visszavonhatja és a törzsvásárlói kártya szabályzatot egyoldalúan módosíthatja. A kártya a visszavonást követően nem érvényes.
10. A törzsvásárlói kártya nem fizetőeszköz.
A Kártyatulajdonos (Líra Könyv Zrt.) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Tv. rendelkezései valamint az Európai Unió jogi aktusaiban foglalt rendelkezések szerint köteles eljárni. Arra az esetre, ha a szerződés teljesítéséhez a Kártyatulajdonos harmadik személyt vesz igénybe, a Kártyabirtokos (törzsvásárlói kártya aláírója) felhatalmazza a Kártyatulajdonost, hogy ezen harmadik személy részére, a harmadik személy által ellátandó feladat elvégzéséhez szükséges adatokat kiadja. A Kártyabirtokos hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Kártyatulajdonos hirdetési célból közvetlen levél, illetve egyéb úton értesítse a Kártyabirtokost a Kártyatulajdonos, illetve harmadik személy áruiról, szolgáltatásairól. A Kártyabirtokos felhatalmazza a Kártyatulajdonost, hogy a reá vonatkozó adatokat a Kártyatulajdonos érdekkörébe tartozó egyéb cégek részére kiszolgáltassa.

A Líra Könyv által elfogadott utalványok és kártyák

Könyvesboltjainkban elfogadott utalványok és kártyák

EDENRED

TOP PRÉMIUM,
TICKET SPORT+CULTURE (Csak sport vagy kulturális rendezvényekre fogadjuk el, kizárólag belépőjegy, bérlet vásárlására.)
TICKET SERVICE / MÁSNÉVEN BEISKOLÁZÁSI /

EDENRED PLASZTIK KÁRTYA

Edenred Társ kártya
Edenred Szülő kártya
Edenred Komfort kártya
Edenred Ajándék- és Bevásárló kártya
Edenred Ajándék Ezüst kártya
Edenred Ajándék Arany kártya
Edenred Beiskolázási kártya
Edenred Kultúra és Sport kártya (Csak sport vagy kulturális rendezvényekre fogadjuk el, kizárólag belépőjegy, bérlet vásárlására.)

MULTI-PAY CAFETÉRIA

ISKOLAKEZDÉSI
AJÁNDÉK
SPORT-KULTÚRA (Csak sport vagy kulturális rendezvényekre fogadjuk el, kizárólag belépőjegy, bérlet vásárlására.)
ÚJSÁG-KÖNYV
CSEKÉLY ÉRTÉKŰ AJÁNDÉK

MAGYAR UTALVÁNY ZRT.

Nemzeti Utalvány


Kártya Részletek Érvényesség
MAKASZ kártya kedvezmény 7% kedvezmény jár a MAKASZ kártyával rendelkező vásárlóknak minden könyvre, kivétel akciós könyvek és tankönyvek. folyamatos kedvezmény
Pázmány kártya 7% kedvezmény folyamatos kedvezmény
HVG Klubkártya 7% kedvezmény. folyamatos kedvezmény
EON jutalomkártya 7% kedvezmény. folyamatos kedvezmény
Budapesti Operettszínház törzskártya felmutatása esetén automatikusan Líra törzsvásárlói kártyát kap folyamatos kedvezmény
Magyar Telekom Kapcsolat kártya A kártya felmutatója megkapja a törzsvásárlói 10% kedvezményt. folyamatos kedvezmény
Magyar Kedvezményhálózat kártyája A kártya felmutatója megkapja a törzsvásárlói 7% kedvezményt. folyamatos kedvezmény
VízPlusz kártya kedvezmény 7% kedvezmény jár a VízPlusz kártyával rendelkező vásárlóknak minden könyvre, kivétel akciós könyvek és tankönyvek. folyamatos kedvezmény
Danubius Hotels dolgozói kedvezmény 7% kedvezmény jár a Danubius Hotels dolgozói kártyával rendelkező vásárlóknak minden könyvre, kivétel akciós könyvek és tankönyvek. folyamatos kedvezmény
Magyar Honvédség Szolgálati igazolvány felmutatásával 7% kedvezmény érvényes minden könyvre (kivéve akciós könyvek és tankönyvek), zenei CD-re, DVD filmre, kottára, hangoskönyvre. A kedvezmény a teljes árból kerül levonásra. folyamatos kedvezmény


Ajándékkártya
Cardnet Zrt.Líra ajándékkártya (arany- és kék szegélyű)
Cardnet Zrt.Líra ajándékkártya (Kultúra és szórakozás, Karácsony, Születésnap)


Az ajándékkártyáról bővebb információt olvashat ide kattintva.



A fenti utalványokat a lira.hu webáruházban rendelt árukra csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha az átvétel helyszínéül Líra könyvesboltot választ.
Pick Pack Pont-ban, Postaponton, Foxpost automatában történő átvételkor, valamint MPL és Sprinter futárszolgálattal történő kiszállítás esetén és amennyiben rendelését előre bankkártyával vagy paypallal kifizette a webáruházban, akkor nem tudja felhasználni őket.
Líra könyvesboltban történő személyes utánvétes átvételkor fizethet bármely fenti utalvánnyal.

Az utalványok elfogadása boltonként eltérő lehet, így vásárlás előtt tájékozódjon az Ön által kiválasztott boltban!
Bolti és internetes vásárlás utalványokkal történő együttes fizetése nem lehetséges!

Utalvánnyal történő fizetés esetén egyéb kedvezmény nem vehető igénybe, és annak teljes értékét le kell vásárolni, készpénzre nem váltható és készpénzt nem áll módunkban visszaadni.
Online megrendelés esetén több kedvezmény nem összevonható, a rendelés átvételekor a webáruházban számított árakkal tudja azt átvenni.


Külföldi megrendelőinknek / To our foreign customers

Világszerte lelassult a postai küldeményforgalom a koronavírus-járvány miatt. Több országban korlátozásokat vezettek be a légi és közúti közlekedésében, amely miatt a postai küldemények eljuttatása is akadályozottá vált. Arról, hogy melyik országokba vállalja a Posta a kiszállítást, ide kattintva olvashat >>

A megrendelések feldolgozás a beérkezést követően megkezdődik. A szállítás külföldre való szállítás esetén 1-4 hét is lehet, posta szolgáltatóktól függően. Amennyiben csomagja iránt érdeklődne, kérjük írjon ügyfélszolgálatunknak, ahol megkapja a feladott csomagja fuvarlevélszámát. Csomagját az alábbi oldalon tudja ellenőrizni.

Hogyan lehet rendelést leadni

Jelentkezzen be, majd tegye a kosárba a könyve(ke)t. A „Tovább a fizetéshez” gombot megnyomva egy adatlapra érkezik.
Az átvételi, fizetési módok fejléc jobb oldalán kattintson rá a "módosít" gombra, ekkor megjelenik a "belföldi szállítás" fül és közvetlenül mellette a "külföldi szállítás" fül.
Kattintson a külföldi szállítás fülre, ahol megjelenik a "Milyen módon szeretné átvenni a könyvet?" kérdés. Itt tudja kiválasztani, hogy Európán belül vagy kívül szeretné megkapni a könyvet. A kiszállítás ára a jobb sarokban van feltüntetve. Miután ezt bejelölte válassza ki, hogy bankkártyával vagy PayPallal szeretne fizetni.
Ellenőrizze még egyszer, hogy az átvételi és fizetési módokat jól adta-e meg, ellenőrizze a számlázási és a szállítási címeket, majd nyomja meg a "megrendelés" gombot, az oldal rögtön a bank vagy a PayPal oldalra ugrik.
How to place an order

Order processing begins upon receipt. Actual delivery of items from 1-4 weeks is possible, depending on postal service providers. Please contact our support team where you will receive the shipping bill number for your posted package.

You can check your package at https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes.

To place an order you need to create an account first. You can do this by filling in our registration form.

To open the form click on "regisztráció" (registration) at the top of the page. You will see the following lines:
"Név": please write your name here.
"Cégnév": Only for companies. If you need an invoice for a company, please write the name of it here.
"Adószám": Only for companies. If you need an invoice for a company, please write its tax number here.
In the following section you will be asked for your contact details. Please select your country (Ország) from the list, and fill in the city (Város), the post code (Irányítószám), the street and the house number (Utca és Házszám). Next please write your phone number (Telefonszám) and your e-mail address. You have to add a password (Jelszó) which you need to enter twice.

If your delivery address is the same as your invoice address, please tick the box next to: "A szállítási cím ugyanaz, mint a számlázási cím." If your delivery address (Szállítási cím) is different, please fill in the details in the same way as you did in case of your invoice address above.

In the next part you have to comment how you like to receive our newsletter. Please leave the box ticked next to the option that fits the best for you. "E-mail" (if you would like to receive it in e-mail), "SMS" (if you would like to get informed by Text messages) or "postai kézbesítés" (if you would like to receive our Newsletter by post).

The following section (HVG klubkártya regisztráció) is for HVG club card owners. If you are not a member please skip this section.

Below you will see a picture with a security code. Please type this in the box below. Make sure you use capitals and lower-case letters as required.

To save the registration form click on "Mentés".

If you already have an account, after logging in you can start to add the items you want to your Shopping Cart (Kosárba). Once you've added an item, just keep browsing until the cart will contain all the items you want to order. By clicking the "Tovább a fizetéshez" (Pay) button you will be taken to the order form page.

In case you are ordering from abroad, you should choose "Külföldi szállítás" (Abroad delivery). First choose of the following shipping methods: normal postal delivery inside Europe (Postai szállítás Európán belül) or normal postal delivery outside Europe (Postai szállítás Európán kívül). In the top right corner of the window you will find the shipping charge (költség) for your order.

Next, you can choose the method of payment: paying by Credit Card or via PayPal.

Below you can check your personal details, shipping address and invoicing address you provided and make any necessary adjustments. After submitting your order you will be led to the bank or PayPal site.

For further information write to us to the levelek@lira.hu e-mail address.


Telekom Kapcsolat Program

A Telekom Kapcsolat Program a Telekom hűségprogramja.

Figyelmébe ajánljuk, hogy személyes vásárláskor Kapcsolat kártyája felmutatásával a Líra bolthálózatában 10%-os kedvezményben részesül (kivéve tankönyvek és akciós könyvek).

A kártya által adott kedvezmény online vásárlás esetén nem felhasználható, a két kedvezmény nem összevonható.

A Telekom Kapcsolat Programról bővebben itt olvashat.



Elállási/felmondási tájékoztató

Elállási/felmondási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi, több áru szolgáltatása esetén, attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi. Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Líra Könyv Zrt. - Lira.hu
1105 Budapest, Kelemen utca 13.
Telefon: 411-2440
e-mail: levelek@lira.hu

Elállási/felmondási nyilatkozatmintát itt érheti el.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát. Ön nem gyakorolhatja fentiek szerint elállási/felmondási jogát a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 29. § (1) bek. –ben meghatározott esetekben, így különösen a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vevő a csomagolást felbontotta.

Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy webáruházban a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási mód a Líra Könyv Zrt. bolthálózatában történő ingyenes személyes átvétel. Ezért, amennyiben a vásárló ettől eltérő fuvarozási módot választ, úgy a Korm. rendelet 23. § (3) bek. alapján a webáruház nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ekönyvekre és eHangoskönyvekre nem vonatkozik az elállási jog!
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében eKönyvekre és eHangoskönyvekre (nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom) nem vonatkozik az elállási jog. Ön az E-könyv megrendelés leadásával, kifejezett, előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a megrendelés leadását követően teljesítést haladéktalanul megkezdjük és tudomásul veszi, hogy teljesítés megkezdését követően Ön elveszíti a Korm. rend. 20 §-a szerinti elállási jogát, amennyiben az Ön fenti tudomásul vételéről szóló visszaigazolást megküldtük az Ön részére.


Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

a) Kellékszavatosság (áru adásvétel esetén)

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön hibás teljesítésünk esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint a 373/2021 (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha kijavítás vagy a kicserélés lehetetlen vagy az aránytalan többletköltséget eredményezne a számunkra, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében rendelkezésünkre kell bocsátania.

Ön akkor jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

- nem végeztük el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégeztük azt, de részben vagy egészben nem teljesítettük az alábbi feltételeket:

- saját költségünkre kell biztosítani a kicserélt áru visszavételét
- ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztünk, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy megkíséreltük az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- nem vállaltuk az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Amennyiben Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, úgy bennünket terhel annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Ön az adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági jogát Társaságuknak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Amennyiben Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- Önnek Társaságunk költségére vissza kell küldenie számunkra az érintett árut; és
- a Társaságunknak haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Társaságunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Társaságunk nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

b.) Kellékszavatosság (digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén)

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön hibás teljesítésünk esetén velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint a 373/2021 (VI.30) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt a kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést. A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén Társaságunk az Ön számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel kötelesek vagyunk a teljesítést a hiba Ön általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Társaságunk megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.

Ön akkor jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni vagy a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha

- a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Társaságunknak aránytalan többletköltséget eredményezne;
- fenti pont szerinti kötelezettségünknek nem tettünk eleget;
- ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy megkíséreltük az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- nem vállaltuk a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy az Önnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint az Ön részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.

Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.

Amennyiben Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, úgy bennünket terhel annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Társaságunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a Társaságunk felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

- két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
- két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

c.) Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön- választása szerint az a.) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt a termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben kell érvényesíteni.

d.) Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet (továbbiakban: jótállási Korm.rendelet) 1. sz. mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettségünk áll fenn.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási Korm.rendelet alapján Ön kijavítást vagy kicserélést kérhet.

A Jótállási Korm. rendelet jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény az Ön részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ön eltérő rendelkezése hiányában – kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.

A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év

Mikor mentesülünk a jótállási kötelezettsége alól? Jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az a.; b. és c.) pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik

Tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a jótállási Korm.rendelet hatálya alá eső terméket webáruházunk nem forgalmaz, ebből kifolyólag a webáruházban megvásárolható árukra kötelező jótállás nincs.



7. Panaszkezelés
Ön a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az 1. pont alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg. Panaszkezelésünk minden esetben térítésmentes.

1. ) Szóbeli panasz
A szóbeli panaszát haladéktalanul megvizsgáljuk és lehetőség szerint azonnal orvosoljuk. Amennyiben Ön a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy a panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak tartalmát egyeztetjük és jóváhagyatjuk Önnel. A jegyzőkönyv másolati példányát átadjuk Önnek. A panaszt annak beérkezését követően megvizsgáljuk és a panasszal kapcsolatos álláspontunkról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küldünk. Telefonon tett panaszáról készült beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük és hatályos magyar és európai uniós jogszabályokban meghatározott ideig tároljuk. Önnek joga van a hangfelvétel kiadását kérni Társaságunktól, amelyet az erre irányuló kérelem beérkezését követő 30 napon belül teljesítünk. A telefonhívások azonosítására a hívásindítás időpontja szolgál. A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ön neve;
b) az Ön lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ön panaszának részletes leírása
e) az Ön által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ön aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);

2.) Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően megvizsgáljuk és vizsgálat eredményéről Önnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küldünk. Igény esetén a vizsgálat eredményéről Önt elektronikus úton értesítjük.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján vizsgáljuk ki, utasítjuk el, vagy orvosoljuk.
A válaszlevélben kitérünk a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A tájékoztatásunkat egyértelmű, közérthető indokolással látjuk el, melynek során egyszerű nyelvezetet használunk, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. Törekszünk arra, hogy válaszlevelünkben Ön valamennyi kifogására érdemi választ adjunk.

3.) Adatkezelés és panasznyilvántartás

A panaszkezelés során következő adatokat kérhetjük el Öntől:

  • Ön neve
  • Ön lakcíme, székhelye, levelezési címe
  • Ön telefonszáma
  • értesítés módja
  • panasszal érintett termék vagy szolgáltatás cikkszáma vagy egyéb azonosító száma
  • panasz leírása, oka
  • Ön panasszal kapcsolatos igénye
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az Ön birtokában lévő dokumentumok másolata
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat

A panaszkezelés során benyújtott adatait az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeljük.
Az írásbeli panaszokat beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is továbbá az azokra adott válaszokat öt évig archiváljuk. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) leselejtezzük.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használjuk fel.

4.) Jogorvoslat
Amennyiben panaszát teljes vagy részlegesen elutasítjuk, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez, békéltető testülethez illetve bírósághoz fordulhat.

A fogyasztóvédelmi szervek listáját itt találja meg: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista

A békéltető testületek elérhetőségeit pedig itt: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

Bíróság: Az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság (http://www.birosag.hu)

A 524/2013/EU rendelet 14. cikke alapján Önnek lehetősége van továbbá, hogy a https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU címen elérhető online vitarendezési platformon az interneten vásárolt termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos jogvitáit, bírósági út igénybevétele nélkül rendezze.


Könyv használati és kezelési útmutató
Termék megnevezése: könyv
Forgalmazó: Líra Könyv Zrt., Líra Kiskereskedelmi Kft., Rózsavölgyi és Társa Kiadói Kft.
Minőségi osztály: I. osztály
Termék tulajdonságai: cérnafűzés/ragasztókötés
Kezelési útmutató: A könyv egyes lapjai élesek lehetnek, amelyek kisebb sérülést okozhatnak.

Jelen Útmutató elektronikus formában az alábbi linken érhető el: www.lira.hu/hasznalati

Az áruház adatai

Az áruház üzemeltetője, a termékek eladója:
Líra Könyv Zrt. - lira.hu Internetes Könyváruház
1086 Budapest, Dankó u. 4–8.
Telefonszám: 411-2440

Cégjegyzékszám: 01-10-042263
Adószám: 10853665-2-42
Statisztikai szám: 10853665529711400

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (Belkereskedelmi és Idegenforgalmi Főosztály) határozata alapján (Ikt. szám: BIF-003157900/2004/C) a lira.hu Internetes Könyváruházat üzemeltető Líra Könyv Zrt. a C / 002 694 nyilvántartási számon csomagküldő kereskedelmi tevékenységet folytathat.

A szolgáltató (Líra Könyv Zrt. - lira.hu Internetes Könyváruház) a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Tv. rendelkezései szerint köteles eljárni. Arra az esetre, ha a szerződés teljesítéséhez a szolgáltató harmadik személyt vesz igénybe, a vásárló (felhasználó) felhatalmazza a szolgáltatót, hogy ezen harmadik személy részére, a harmadik személy által ellátandó feladat elvégzéshez szükséges adatokat kiadja. A vásárló hozzájárulását adja ahhoz, hogy a szolgáltató hirdetési célból közvetlen levél, illetve egyéb úton értesítse a vásárlót a szolgáltató, illetve harmadik személy termékeiről, szolgáltatásairól. A vásárló felhatalmazza a szolgáltatót, hogy a reá vonatkozó adatokat a szolgáltató érdekkörébe tartozó egyéb cégek részére kiszolgáltassa.


Adatvédelem

A szolgáltató (Líra Könyv Zrt. - lira.hu Internetes Könyváruház) a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Tv. rendelkezései szerint köteles eljárni. Arra az esetre, ha a szerződés teljesítéséhez a szolgáltató harmadik személyt vesz igénybe, a vásárló (felhasználó) felhatalmazza a szolgáltatót, hogy ezen harmadik személy részére, a harmadik személy által ellátandó feladat elvégzéséhez szükséges adatokat kiadja. A vásárló hozzájárulását adja ahhoz, hogy a szolgáltató hirdetési célból közvetlen levél, illetve egyéb úton értesítse a vásárlót a szolgáltató, illetve harmadik személy termékeiről, szolgáltatásairól. A vásárló felhatalmazza a szolgáltatót, hogy a reá vonatkozó adatokat a szolgáltató érdekkörébe tartozó egyéb cégek részére kiszolgáltassa.

Milyen információkat gyűjtünk össze a lira.hu Internetes Áruházban és hogyan használjuk azokat?

1. Amikor meglátogatja a www.lira.hu-t, akkor mi olyan általános információkat gyűjtünk, amelyek nem azonosítják Önt személyesen. Ezek például olyan információk, hogy melyik oldalak kerültek meglátogatásra vagy milyen termékeket vásároltak meg a látogatók. Ezeket az információkat elemezzük, annak érdekében, hogy a honlapot a lehető legtökéletesebbre fejlesszük a látogatóink igényei és vásárlói szokásai alapján.

2. A honlapunkon cookie-kat, magyar nevén sütiket használunk az Ön kényelmes kiszolgálása érdekében. Ezzel érjük el, hogy a honlap emlékszik az Ön bejelentkezésére, amíg Ön a lira.hu oldalain jár. A visszaélések elkerülése végett minden olyan helyen, ahol ez szükséges, jelszavas megerősítést kérünk, elkerülve ezáltal, hogy számítógépén más vásárolhasson az Ön nevében. Az áruház megfelelő működése érdekében böngészőjében engedélyeznie kell a cookie-k használatát!

3. A regisztrációnál, ahhoz, hogy a számlát ki tudjuk állítani Önnek, és hogy a csomagot a megfelelő címre el tudjuk juttatni, Önnek az alábbi információkat kell megadnia:

ˇ Vezeték és keresztnév
ˇ Cégnév (opcionális)
ˇ Szállítási cím
ˇ Számlázási cím (amennyiben eltér a szállítási címtől)
ˇ E-mail cím
ˇ Telefonszám

Ezeket az információkat mi tároljuk, így a legközelebbi bejelentkezéskor ezeket már nem kell megadnia. Ezeket az adatokat az alábbiakra használjuk:

a. Teljesítjük a megrendelését.
b. A rendeléssel kapcsolatos információkkal ellátjuk Önt e-mail-ben, ha ez nem sikerül, akkor telefonon.
c. E-mail-ben tájékoztatjuk aktuális ajánlatainkról, amíg ezen szolgáltatásunk törlését nem kéri.

Amennyiben az adatvédelemmel kapcsolatban bármilyen további kérdése van, vagy ha a megadott adatain szeretne változtatni, akkor kérjük, hogy keresse fel ügyfélszolgálatunkat a levelek@lira.hu e-mail címen vagy a 411-2440-es telefonszámon.

A Líra Könyv Zrt. adatvédelmi és adatkezelési szabályzatát elolvashatja itt.



Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet