Kategória
Szerző
Cím
Kiadó
Leírás
Évszám
Ár
 - 
Mezők között
ÉSVAGY  kapcsolat
 
 
űrlap bezárása | mezők ürítése
E-mail cím:
Jelszó:
Bejelentkezem

Akciók

Újdonságok

Előrendelhető

Líra bolthálózat

Segítség

Fizetés és szállítás

 
Részletes keresés

Főoldal  >  Könyv  >  Művészet  >  

David Bianco - Lucia Mannini - Anna Mazzanti

A KLASSZICIZMUSTÓL A REALIZMUSIG - A MŰVÉSZET TÖRTÉNETE -

Kiadó: Corvina Kiadó
Oldalszám: 360 oldal
Megjelenés: 2008. május 23.
Méret: 290 mm x 230 mm x 20 mm
Kötés: Cérnafűzött, keménytáblás
ISBN: 9789631356908
Sorozat: A művészet története

Bővebb ismertető
olvasóink értékelése  

4800 Ft     6000 Ft

20% megtakarítás


Legyen MOST törzsvásárló
Ez a termék törzsvásárlóként akár 4380 Ft
Szállítás: 2-5 munkanap
Törzsvásárlói kedvezmény!
Személyes ajánlatunk Önnek

FÁBRI ANNA

FÁBRI ANNA - Hétköznapi élet Széchenyi István korában
5592 Ft
6990 Ft
20%
megtakarítás

David Prakel

David Prakel - Expozició
5096 Ft
5995 Ft
15%
megtakarítás

KOPÓCSY ANNA

KOPÓCSY ANNA - Képzőművészek Új Társasága
3992 Ft
4990 Ft
20%
megtakarítás

David BALDACCI

David BALDACCI - Kívánj csodát
2966 Ft
3490 Ft
15%
megtakarítás
Akik ezt a terméket megvették, ezeket vásárolták még
Bővebb ismertető

A "császári" szigor és józanság eszménye, a klasszicista művészetfelfogás két alappillére, kiváltképp hasznosnak bizonyult Napóleon csillagának felemelkedéséhez. Az alacsony növésű francia tábornok, aki néhány év leforgása alatt a franciák császára lett, David és Canova nagyságrendű művészekben találta meg saját képmásainak, hőstetteinek, mítoszainak és családjának nem mindennapi megjelenítőit.

Napóleon megnyitotta a Louvre-t, és a csapatai által meghódított Európában rangos képtárakat alapított, nemkülönben akadémiákat, amelyekben a klasszicizmus kultuszát ápolták, s ahol terjedt a napóleoni korszak stílusa, amit empire-nak nevezünk. A császári emelkedettség hatotta át az építőművészetet, mindenekelőtt az urbanisztikát: egész városok, mint például Milánó, új arculatát alakították ki az akadémiák építészei.
Mindemellett már mutatkozott elégedetlenség is a fagyos hivatalossággal, a csiszolt felületű márványokkal, a korinthoszi oszlopokkal, a festményeken újra megjelenő olimposzi istenekkel szemben. Az egyén, a természetközeliség, az igazabb és elevenebb történelem hallatta hangját. A valóság iránti igény, a középkor ködös vonzereje, az egzotikum – mind olyan témák, amelyeket a klasszicista és akadémikus érzékelés mintha a legcsekélyebb mértékben sem venne figyelembe. Napóleon bukása után ugyanakkor mind sürgetőbben jelentkeztek, s az érzékenyebb, a jövőbe tekinteni képes művészek közül mind többen vallották őket magukénak. Spanyolországban Goya, Németországban Caspar David Friedrich, Angliában Turner, Franciaországban pedig a nagy hármas: Ingres, Géricault és Delacroix – Európában ők mind az új romantikus érzékenység terjesztői voltak. Más művészek annak érezték szükségét, hogy elhagyják az akadémiák előadótermeit, s közvetlenül megmártózzanak a természetben (például Corot); megint mások a középkori történelemben keresték ihletforrásukat (gondoljunk az olasz Francesco Hayezra), végül akadnak, akik úgy vélték, hogy a mindennapi élet, a munka ethosza, a társadalombírálat alkotja azokat a témákat, amelyek a leginkább érdemesek arra, hogy a művészetek megragadják őket. Párizs és Franciaország vált e legkülönbözőbb áramlatok erjedésének központjává, amelyeket művészeti terminussal a realizmus sok mindent felölelő meghatározása alá sorolhatunk be. A század derekán tevékenykedő Courbet, Daumier és Millet váltak ennek legfőbb képviselőivé.

Bolti készlet
Betöltés folyamatban...

Olvasói vélemények

Értékelje Ön is!

Az értékeléshez be kell lépnie.

Erről a termékről még senki nem írt véleményt, legyen Ön az első...