Bővebb ismertető
A régió- és településmarketing könyv elkészítését egy közel 5 évre visszanyúló szakirodalmi és empirikus kutatómunka előzte meg, melyet a szerzők egyénileg, avagy a Miskolci Egyetem Marketing Tanszékének közös megvalósításában végeztek. Az önálló kutatási programok, PhD. témákhoz kötődő szakmai munkák szerencsésen egybeestek azon térségfejlesztési törekvésekkel, melyek Észak-Magyarország válságsújtotta vidékein kormányzati illetve Phare támogatással megindultak. A térségi programok megalapozásának, megtervezésének finanszírozása lehetővé tette olyan kutatási, elemzési módszerek kipróbálását, melyeket még a hazai gyakorlatban nem, vagy nem a teljes összefüggésében sikerült végrehajtani. A szerzők közreműködésével született számos program közül a megyei termék-piaci stratégia, public relations stratégia, vállalkozási övezet, ipari park létrehozatalának megvalósíthatósági tanulmánya, városfejlesztési stratégia emelendő ki, de beépültek a könyvbe a térség turizmus és agrárfejlesztési stratégiájának legfontosabb megállapításai, tapasztalatai is. Könyvünk tehát relatíve széles alapokra építkezik. Törekvésünk, hogy ezen tudományos és empirikus tapasztalataink alapján
- egy olyan modellt alkossunk, mely átfogó elméleti keretül szolgál a területi-marketing ma még nemzetközileg is eléggé hiányos kifejtéséhez, megvilágítva annak teljes tartalmát, sajátosságait,
- olyan módszertani összefoglalót készítsünk, melynek segítségével a térségekben, településeken biztonsággal leellenőrizhető a jelenleg folytatott gyakorlat, megtervezhető, elindítható, sikerrel végezhető egy tudatos marketing tevékenység, s
- mindazonáltal a felsőoktatásban is használható szakkönyv szülessen. E hármas törekvésnek megfelelni nem kis vállalkozás, amit a munkában előrehaladva egyre gyakrabban állapítottunk meg magunkban. Újabb és újabb aspektusokat, témákat fedeztünk fel, melyek szükséges elemei egy komplex megközelítésnek, s ezért beépítésre kellett hogy kerüljenek könyvünk mondanivalójába.