kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 13.000 Ft felett

Bakács Tibor - Hét hárs [antikvár]
 
Donáth László A Sátán mindenhatós ágáról és azokról, akiknek még ez is javukra válik Sok éve annak, hogy a békási tanházban hétről hétre összegyűltünk és együtt olvastuk Jób könyvét. Olvastuk és vitattuk, nem volt közöttünk senki, aki úgy viselkedett volna,...
online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1680 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek

Hétköznapi szövegértés 1.

FÖLDVÁRI ERIKA

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2180 Ft

Hát ez őrület! [antikvár]

Beth Beechwood

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1740 Ft

Almatermesztés [antikvár]

Boros Rezső, Bubán Tamás, Gyúró Ferenc, Heltmann Lajos

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
3100 Ft

A bérmálás kegyelme [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2740 Ft

Így írtok ti 2. (töredék) [antikvár]

Karinthy Frigyes

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
980 Ft

Csongrád megyei honismereti híradó [antikvár]

Katona Sándor, Nagy István, Rácz Sándor, Varsányi Péter

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1740 Ft
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
Donáth László A Sátán mindenhatós ágáról és azokról, akiknek még ez is javukra válik Sok éve annak, hogy a békási tanházban hétről hétre összegyűltünk és együtt olvastuk Jób könyvét. Olvastuk és vitattuk, nem volt közöttünk senki, aki úgy viselkedett volna, mint Jób barátai, de olyan sem, aki ne ódzkodott volna attól, hogy szelíden rábólintson saját élete jóbi fordulataira. A könyv olvasását befejeztük, töprengő társaink közül néhányan meghaltak, mások elfáradtak, de akik megmaradtak, sem sejthették, hogy egy évtizeden belül mennyire konkréttá válik számunkra a kérdés újra: mi az Isten igazsága? Igazságos-e az Isten, ha ennyi szenvedést szabadít bűnösre és igazra, mint amennyit nekünk tünékeny életünk során meg kell tapasztalnunk? Amitől szenvedünk, az vajon személyes kín-e, vagy igazából individuálisan éljük meg annak a közösségnek kollektív nyomorúságát, amely se nem nép, se nem nemzet, sem semmifajta szervezett és lehatárolt e világi érdekszövetség, hanem azok gyülekezete, akik felekezeteken kívül és belül „Istenhez hanyadó árnyék"-ként keresik országát és igazságát, tehát a valóságát. Mi köze Istennek az ember szenvedéséhez? E kérdésre Martín Buber négy választ is ad.1 Az első a kerettörténet sugallta költői megközelítés, amely szerint Isten mél- 1 Vö. Martin Buber: A próféták hite. Fordította: Bendl Júlia. Budapest, Atlantisz Könyvkiadó, 1998. Jób történetével Buber a kötet A szenvedők istene című fejezetében foglalkozik. tatlanul kiszolgáltatja a feddhetetlent a földön barangoló mennyei államügyésznek, hogy az „fölbújtsa" a bűnre, ahogy Betsabé hamvas testét is igénybe vette, hogy Dávidot csalásra és gyilkosságra ingerelje. A Sátán, mint ama kertbéli kísértő, a veszejtésre szánt hazugságot állítássá formálja: „Nem ok nélkül féli Jób az Istent! Hiszen te oltalmazod őt, a házát és mindenét, amije csak van! Keze munkáját megáldottad, és jószága elszaporodott a földön. De nyújtsd csak ki a kezed, és tedd rá arra, amije van, majd káromol még téged!" (Jób 1,9-10) A prológus szerzője halkan, de egyértelműen kimondja: amikor Isten, bár sokszor megtapasztalta állhatatos hitét, feddhetedenségét, hűségét és bizalmát, mégis megkísérti Jó-bot, akkor eljárását kétségbe kell vonnunk. Luther megrendülten állapítja meg, Isten szórakozik az emberrel, s mint játékába beleunt gyermek, gonoszkodni kezd. Jób panasza, lázadása barátai hitvány magatartása miatt meg sem közelíti a prológus sugallta megállapítást: Jób eleven és áldott kapcsolatban áll Istennel, aki tapasztalatai ellenére, „játékból" megkérdőjelezi Jób „érdek nélküli" tartását. Jóbnak ezért és erre hátat kellett volna fordítania, s mint felesége tanácsolta, megátkozva azt, aki ezt művelte vele, kiüresített és semmivé tett életét letéve, immár inkább a halált, mint a gonosszá lett Istent kellene választania. Buber méltán állapítja meg: Istennel „szemben az ember valóban embernek bizonjml". Nem így a barátok. A három jámbor protofarizeus fundamentalista és dogmatikus szigorral veszik védelmükbe az Istent, nyilvánvalóvá téve: a nagy inkvizítorok kauzális gondolkodása időtlen, sem Istenhez, sem valláshoz nem kötődik. Sőt, lényege szerint isten- és emberellenes. Ebből származik az a másik értelmezés, amely szerint a szenvedés a bűn büntetése. Aki szenved, bűnt követett el, s ezt Istennek meg kell torolnia. Jób szenved - Jób bűnös. Jób ártat-
Termékadatok
Cím: Hét hárs [antikvár]
Szerző: Bakács Tibor , Bojtár Endre , Donáth László Kácsor Zsolt
Kiadó: Csillaghegyi Evangélikus Egyházközség
Kötés: Ragasztott papírkötés
Méret: 160 mm x 230 mm
Bakács Tibor művei
Donáth László művei
A szerzőről
Kácsor Zsolt művei
1972-ben született Egerben.
Az Athenaeum Kiadónál megjelent művei:
Barbarus-Magyar história (2008),
István király blogja (2009)


A szerző kiadónál megjelent művei:
István király blogja
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet