kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 13.000 Ft felett

Bencsik András - Jura 2016/2. [antikvár]
 
Studium Bencsik András PhD adjunktus PTE ÁJK Közigazgatási Jogi Tanszék „Volt egyszer egy koncepció" -a közigazgatási hatósági eljárás (re)kodifikációjának dilemmái I.* I. Bevezető gondolatok Napjaink jogalkotásának tendenciáiról kétségkívül megállapítható az a...
online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2940 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek

Közigazgatási eljárásjog [antikvár]

Back András, Boros Anita, Dantesz Péter, Lövétei István, Papp Zsigmond

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1980 Ft

Kódexpress 2003. november 7. [antikvár]

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
840 Ft

Munkabiztonsági tájékoztató 2004. Különszám [antikvár]

Balla Béla, Borhidi Gábor, Dr. Varga László, Dr. Váró György, Dr. Walz Géza, Gábor János, Palotás Gábor, Tövisházi Csaba

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1440 Ft

Büntetés-végrehajtási jog és szabálysértési tételek [antikvár]

Vókó György

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
5480 Ft

Európai tükör 2004. január [antikvár]

Baller Barbara, Deák Péter, Györkös Péter, Kádár Béla, Koncz János, Kovács Krisztián, Németh Eszter, Skrabski Luca

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
840 Ft

Polgári eljárásjogi jogszabálygyűjtemény I. [antikvár]

Dr. Gátos György, Dr. Németh János, Dr. Schelnitz György, Dr. Varga Gyula

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1740 Ft

Kertészet és Szőlészet 1995. január-december [antikvár]

Biza Klára, Dr. László László, Horváth Csilla, Pap Edina, Rimóczi Irén

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
3440 Ft

Nem semmi [antikvár]

Tóth Szabolcs

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2940 Ft
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
Studium Bencsik András PhD adjunktus PTE ÁJK Közigazgatási Jogi Tanszék „Volt egyszer egy koncepció" -a közigazgatási hatósági eljárás (re)kodifikációjának dilemmái I.* I. Bevezető gondolatok Napjaink jogalkotásának tendenciáiról kétségkívül megállapítható az a változási-változtatási szükséghelyzet, amely Magyarország államszervezetének felépítésével, működésével kapcsolatban megnyilvánul. Jól érzékeltetik ezt azok a számszerűsíthető adatok, amelyek az 1990 és 2010 közötti, valamint a 2010 utáni időszakban realizálódó jogalkotási (törvényalkotási) hajlandóságot mutatják. Ebben a körben nem szorul igazolásra az, miszerint a közigazgatás olyan komplex rendszer, amelynek - Lőrincz Lajos megfogalmazása szerint -három alrendszerét különböztethetjük meg: a szervezetet, a személyzetet és a működést.1 A 2010. évi országgyűlési választásokat követően a magyar jogalkotó több irányban is kijelölte a közigazgatás megfelelő működése érdekében a jelzett alrendszerek szükségesnek ítélt fejlesztési irányokat, továbbá - hol több, hol kevesebb sikerrel - konkrét jogalkotói lépések megtételére is sor került.2 A tanulmány terjedelmi korlátai miatt jelzem, hogy nem törekszem a közigazgatás világát ért módosítások átfogó áttekintésére, a továbbiakban kizárólag a közigazgatási eljárásjogban bekövetkező változásokat érintem. Ezzel összefüggésben két megjegyzés kívánkozik ide. Egyrészt kiemelendő, hogy nem tekinthető új keletű törekvésnek a jogalkotó részéről az eljárási szabályok pragmatikus igazítása az egyes ágazatok igényeihez, elegendő ebben a körben a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) újabb és újabb módosításaira vagy éppen az ágazat-specifikus különös eljárási szabályok változékonyságára gondolni.3 Másrészt indokoltnak mutatkozik annak kijelentése, miszerint a jogalkotó az eddigieknél nagyobb horderejű változásokat kíván az általánosság szint- E tudományos közlemény az Igazságügyi Minisztérium jogászképzés színvonalának emelését célzó programjai keretében valósult meg. jén előidézni a hazai közigazgatási eljárásjog rendszerében, amely törekvés lényegében formailag és tartalmilag új általános eljárási törvény megalkotásának irányába mutat. Az ezzel kapcsolatos előzmények 2015 januárjáig nyúlnak vissza, amikor megszületett a közigazgatási perrendtartás kodifikációjáról szóló 1011/2015. (I. 22.) Korm. határozat, amely elvi éllel deklarálta, hogy ,,[a] Kormány elrendeli a közigazgatási perjog felülvizsgálatát, az önálló közigazgatási perrendtartás kidolgozására irányuló munkálatok megkezdését, és felhívja az igazságügyért felelős minisztert a közigazgatási perrendtartás koncepciójának kidolgozására".4 A hivatkozott kormányhatározat az elvi elköteleződésen túl kijelölte a szervezeti kereteket is, mivel úgy rendelkezett, hogy ,,[a] Kormány elrendeli a tudomány, az igazságszolgáltatás, a központi és a területi közigazgatás, valamint az igazságügyért felelős miniszter által vezetett minisztérium képviselőinek részvételével - koncepcionális súlyú kérdésekben való álláspont kialakítása, valamint szakmai agyagok előkészítésében, véleményezésében való részvétel céljából a Közigazgatási Perjogi Kodifikációs Bizottság létrehozását".5 Ezzel az igazságügyi miniszter számára nyilvánvalóvá vált az önálló közigazgatási perrendtartás kidolgozása irányába mutató jogalkotói akarat, amely - ezzel összefüggésben - értelemszerűen sejtette a közigazgatási eljárásjog felülvizsgálatának szükségességét is. Nem váratott azonban sokat magára ennek a követelménynek a manifesztálódása, mivel 2015 januárjának végén az igazságügyi miniszter - a kormányhatározatban említett testület mellé - létrehozta a Közigazgatási Eljárásjogi Kodifikációs Bizottságot, amelynek deklarált küldetése az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény szabályozási koncepciójának kidolgozása lett. A részletes tárgyalást mellőzve megemlíthető, hogy a Kodifikációs Bizottság 2015 közepére eleget tett eredeti rendeltetésének, így az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvénnyel kapcsolatos kodifikációs munkálatok első szakasza ebben az időpontban lezárult.6 A következőkben a közigazgatási eljárásjog újraszabályozásával kapcsolatban felvetődött, a megszületett koncepcióban megjelenő sarkalatos kérdéseket érintem. II. A kodifikáció „keretei" A demokratikus államok közigazgatásával szemben a különböző korszakokban számos követelmény, alapelv, elvárás fogalmazódik meg, de lényeges kívánalom, hogy a közigazgatás megfelelően működjön, funkcióit a közigazgatással kapcsolatba kerülők (különösen az ügyfelek) számára elégedettséget kiváltó módon érje el. Ez a felfogás olvasható ki Magyary Zoltán megállapításából is, amely szerint a közigazgatásnak úgy kell működnie, hogy azok a felek, akiknek a jogát vagy érdekét a közigazgatása ügye érinti, hibákat ne találjanak.
Termékadatok
Cím: Jura 2016/2. [antikvár]
Szerző: Bencsik András , Erdődy Gyula , Fenyvesi Csaba , Jusztinger János , Petrétei József Pókecz Kovács Attila
Kötés: Ragasztott papírkötés
Méret: 210 mm x 300 mm
Bencsik András művei
Erdődy Gyula művei
Jusztinger János művei
Petrétei József művei
Pókecz Kovács Attila művei
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet