Részlet:
A tanuló modellje
FARKAS I. JÓZSEF
Mióta a hazai oktatási intézményekben a számítógépek használata mindennapossá vált, a magyar neveléselmélet művelőinek határozott törekvése, hogy megfogalmazzák az ember-gép kapcsolat pedagógiai szempontú alaptételeit. Ma,...
Részlet:
A tanuló modellje
FARKAS I. JÓZSEF
Mióta a hazai oktatási intézményekben a számítógépek használata mindennapossá vált, a magyar neveléselmélet művelőinek határozott törekvése, hogy megfogalmazzák az ember-gép kapcsolat pedagógiai szempontú alaptételeit. Ma, amikor már nem vitás az informatika létjogosultsága, sajnálatos, hogy még nem született olyan tanulmány, amely a mesterséges intelligencia kezelési stratégiáját, értékelő metodikáját, alkalmazásának pedagógiai célrendszerét kidolgozza. Sürgető az igény egy tudományelméleti alapokon nyugvó elemzésre, ugyanis a magyar iskolarendszer erősen klasszifikációs metodikái és viszonylagosan merev közvetítési keretei gátakat emelnek a számítógépes tanítás-tanulás bevezetése elé. A megalapozási törekvések részeként, jelen dolgozatban megkíséreljük felvázolni azokat a rendszereket, amelyekkel az amerikai oktatáselméletek "lazább", siker- és teljesítményorientált, erőteljesen indivizualizált szerkezetét illeszthetjük a hazai, illetve európai megtanító típusú, adatmanipulációs készségek, és rendszerező-kategorizáló képességek kifejlesztésére épülő hierarchikus rendszerébe.
Pedagógusok örökzöld vitatémája a tudást befogadó indivíduum korrekt jellemzésének metodikája. Könyvtárnyi a téma irodalma, azonban egyetlen olyan közelítést sem találunk, amelyikkel egy általánosítható rendszert építhetnénk fel. Pedig szükség volna egy szigorúan a vonatkozó tárgyi tudás objektív birtoklását, annak alkalmazási rutinját, általánosító, mélységét mérő, formalizált segédletre. Gondoljunk a különböző szakterületek átfedéseire, az interdiszciplináris tudományok klasszifikáció-elmosó hatásaira és vonzataira. Ilyen értelmezéssel a minősítés egységesítését is deklarálhatjuk. Szembeszökő ez az igény a számítógépes oktatás értékelésében, az oktató-számítástechnika e legintenzívebben kutatott témájában.
Mészáros László 1939. április 11-én született Csornán. 1956-ban, 17 évesen Amerikába disszidált.Többek között volt gyári munkás, szobafestő, laboratóriumi technikus, aztán cégvezető lett, és nevéhez egy olyan komoly technológiai újítás fűződik, amely felkeltette egy nemzetközi óriásvállalat, az Intel figyelmét. A MICE Program Alapítvány alapító elnöke.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.