Vorwort
Der aussergewöhnliche Beifall, den die beiden bisher erschienenen Bánde von „Sang und Klang" gefunden habén, hat der Verlagshandlung bewiesen, dass sie mit ihrem Bestreben, durch Musikalben vornehmster Ausstattung und gcdiegensten Inhalts die Pflege wirklich guter Musik inner-halb...
Vorwort
Der aussergewöhnliche Beifall, den die beiden bisher erschienenen Bánde von „Sang und Klang" gefunden habén, hat der Verlagshandlung bewiesen, dass sie mit ihrem Bestreben, durch Musikalben vornehmster Ausstattung und gcdiegensten Inhalts die Pflege wirklich guter Musik inner-halb der Familie zu fördern, den richtigen Weg beschritten hat.
Ganz besonders auch bei dem vorliegenden Band (Bd. III) hat die Verlagshandlung weder Mühe noch Kosten gespart, um dieses Bestreben zu verwirklichen. In dankenswertester Weise hfben sie hierbei die be-deutendsten Musikverleger, u. a. die Herren:
E. Bote & Bock, Berlin — Choudens, Paris — August Cranz, Leípzíg-Brüssel — Ludivíg Doblínger, Wien — Durand & Fíls, Paris — Adolph Fűrstner, Berlin — Hopivood & Crew limited, London — C.Joubert, Paris — Henry Litolff's Verlag, Braunschweig — N. Simrock, Berlin — Josef Weinberger, Wien
unterstützt. Die Verlagshandlung verfehlt nicht, ihnen auch an dieser Stelle hierfür ihren besten Dank auszusprechen.
Durch dieses Entgegenkommen ist es gelungen, in Sang und Klang Band III den Musikfreunden ein Werk ganz hervorragenden Inhalts zu bieten. — Möge auch dieser Band der Pflege guter Musik in der Familie dienenl
Die Verlagshandlung.
Termékadatok
Cím: Sang und Klang im XIX/XX. Jahrhundert III. [antikvár]
Kötés: Aranyozott, színezett kiadói egész vászonkötés
Méret: 250 mm x 320 mm
Beethoven művei
Brahms művei
Lehár művei
Liszt művei
Mozart művei
Schubert művei
A szerzőről
Wagner művei
Wilhelm Richard Wagner (Lipcse, 1813. május 22. – Velence, 1883. február 13.) német zeneszerző, karmester, esztéta.
Bár korán kapcsolatba került a színházi világgal, kezdetben az irodalom jobban érdekelte, mint a zene: gimnazista korában még tragédiákat is írt. Rendszeres zeneoktatásban sohasem részesült, a mesterségbeli felkészültség legfontosabb elemeit – néhány hónap alatt – Theodor Weinligtől, a lipcsei Tamás-templom nagyra tartott karnagyától sajátította el. Beethoven IX. szimfóniájának megismerése volt az a meghatározó zenei élmény, amelynek hatására a muzsikus pálya mellett döntött. 1833-ban karigazgatóként a würzburgi színházhoz került, majd egy évvel később a magdeburgi városi színház karmestere lett. Itt ismerte meg Minna Planert, akivel 1836-ban házasságot kötött. 1837-ben Königsbergben, majd Rigában lett karmester, azután 1839-ben Párizsba menekült hitelezői elől, és ott a legnagyobb nyomorban élt, amíg első sikeres operáját, a Rienzit Drezdában be nem mutatták. Ennek sikere segítette az ottani színház karmester állásához. Részt vett az 1848-as forradalmi megmozdulásban, emiatt menekülnie kellett német földről. Svájcban telepedett le, és ott ismerkedett meg Mathilde Wesendonckkal, egy zürichi üzletember feleségével, aki miatt elvált feleségétől. 1861-ben visszatérhetett hazájába. II. Lajos bajor király Münchenbe hívta, és ettől kezdve rendezett, sőt, fényűző körülmények között az alkotásnak szentelhette idejét. Kicsapongó és költséges életvitele felháborította a münchenieket, ezért 1865-ben távoznia kellett a bajor fővárosból. Svájcban, Luzern közelében telepedett le. Itt, Tribschenben kapcsolta össze sorsát Liszt Ferenc leányával, Cosimával, akiben nemcsak megértő élettársra, hanem eszméinek lelkes támogatójára is talált. Életének utolsó éveiben megvalósult álma, a bayreuthi operaház. Itt mutatták be legismertebb kompozícióját, a Ring-tetralógiát.
A 19. század egyik legnagyobb hatású zeneszerzője, a német opera megreformálója volt. Zeneszerzőként operái tették halhatatlanná, bár számos más műfajban is alkotott (színpadi kísérőzenék, zenekari, kamarazenei és kórusművek, dalok, áriák, zongoradarabok, átiratok és hangszerelések). Zenéjének a Gesamtkunstwerk (összművészet: a szöveg, a zene és a színpadi cselekmény elválaszthatatlan egysége), a vezérmotívumok következetes alkalmazása, a végtelen dallam, és a Sprechensang, a deklamáló énekbeszéd a meghatározó jellemzői. Igen jelentős zeneelméleti munkássága is, bár írásainak többsége művészettörténeti, filozófiai, esztétikai jellegű. Ezek általában a német kultúrkört magasztalják, helyenként Arthur de Gobineau, helyenként Schopenhauer és Nietzsche filozófiáját tükrözve, helyenként pedig ezeken túllépő antiszemitizmussal.
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.