A sajtóban sokat emlegetett és a kormányzati stratégiában is szereplő információs társadalom kibontakozásának feltétele, hogy az Internet és az adatkommunikáció alternatív technológiái szerves részévé váljanak mind az állampolgárok, mind a gazdasági szervezetek és...
A sajtóban sokat emlegetett és a kormányzati stratégiában is szereplő információs társadalom kibontakozásának feltétele, hogy az Internet és az adatkommunikáció alternatív technológiái szerves részévé váljanak mind az állampolgárok, mind a gazdasági szervezetek és intézmények mindennapi kommunikációs tevékenységének. A 2001-es év során elsősorban a jogi környezet terén történtek jelentős előrelépések (EHT, elektronikus aláírás, elektronikus kereskedelem), a lakossági Internet penetráció növekedése nem produkált látványos eredményeket. A KÓD - Enernet - Webrating 30 ezer főre kiterjedő országos alapfelmérésének eredményei szerint 2001 novemberében a felnőtt lakosság 18%-a rendelkezett Internet hozzáféréssel, miközben a háztartások valamivel több, mint 7%-a volt a világhálóra kötve. Az elektronikus kereskedelem jelentősebb indulásához elvárt kritikus tömegtől úgy tűnik még mindig néhány év távolságra vagyunk.Az elektronikus gazdaság előző számában (2001 nyár) részletes helyzetjelentést adtunk a lakossági Internet-használat és B2C elektronikus üzletvitel hazai helyzetéről A kiadványsorozat jelenlegi száma egy ugyancsak fontos területtel, a vállalati szféra helyzetével foglalkozik. A 10 főnél többet foglalkoztató gazdasági társaságok már közel 70%-a csatlakozik a világhálóhoz, a közepes vállalatok 82%-a, a nagyok csaknem mindegyike. E kedvező tendencia mögött azonban még az útkeresés, az elektronikus üzletvitel lehetőségeinek megismerésével járó bizonytalanság uralkodik. Csak néhány beszédes adat:A vállalatok mindössze 3%-a rendelkezik írott e-business stratégiával (azaz közel ennyien tudják pontosan mit szeretnének kezdeni az internettel az elkövetkező 2-3 évben)A vizsgált üzleti kör jelentős többsége számára az Internet elsősorban az információszerzés és a kommunikáció eszköze (e-mail), nem az értékesítésé, vagy beszállítói kapcsolatoké.A cégek 8%-a tervez beruházásokat az elektronikus üzletvitel kiépítésébe az elkövetkező években.
Termékadatok
Cím: Elektronikus Gazdaság 2001. november [antikvár]
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.