Az Európai Unió (EU) közös költségvetésével kapcsolatos bármely jelentős eseményt Európa-szerte komoly érdeklődés övez. Ez így van az immár EU-tag Magyarországon is. Noha a figyelem hazánkban - részben érthetően - ma még inkább a 2004-2006-os időszak transzfereire...
Az Európai Unió (EU) közös költségvetésével kapcsolatos bármely jelentős eseményt Európa-szerte komoly érdeklődés övez. Ez így van az immár EU-tag Magyarországon is. Noha a figyelem hazánkban - részben érthetően - ma még inkább a 2004-2006-os időszak transzfereire összpontosul, fontos már most felkészülni arra, hogy széles körű konszenzuson alapuló érdekeinket jól artikulálva és megfelelően alátámasztva tudjuk képviselni az unió 2007- 2013-as közös költségvetéséről 2004 tavaszán megkezdődött vitában. Ez annál is inkább fontos, mert az Európai Bizottság 2004 februárjában nyilvánosságra hozott, a vitát megindító javaslata alapján elképzelhetők olyan - a költségvetés célrendszerére, szerkezetére, finanszírozására, a terhek megosztására vonatkozó - változások, amelyek tartósak (2013-on túlmutatóak) is lehetnek.
Már a jelenlegi (2000-2006) költségvetési időszak körüli éles viták idején (1997-1999) világosan megmutatkozott, hogy a kialakuló megoldás („az EU érdekei") nem más, mint a sok esetben élesen eltérő tagállami érdekek közötti kompromisszum. A következő időszakra vonatkozóan - immár egy kibővített Európai Unióban - a viták várhatóan a korábbiaknál is élesebbek lesznek. Kiemelkedően fontos vitapontot jelentenek a közös költségvetésből finanszírozott célok körének egyes kérdései (a közös agrárpolitika reformja, a strukturális politika jelenlegi cél- és kritériumrendszerének továbbvitele, illetve megváltoztatása, új tételek esetleges megjelenése a közös költségvetés kiadási oldalán), a bevételi oldallal kapcsolatos egyes, részben már hagyományos kérdések (a tagországok közötti tehermegosztás, a források szerkezetének változtatására tett különböző javaslatok), valamint az EU intézményeinek a költségvetéssel kapcsolatos hatásköreiről létező eltérő hosszú távú elképzelések.
Az Európai Unió várható fejlődési iránya e kérdésekben ma még nem látható tisztán, az azonban valószínűsíthető, hogy a hagyományos érdekek és érdekkoalíciók mellett a bővítés hatásai és azok kezelése is jelentős szerepet kapnak majd a vitában. Az unióhoz 2004. május 1-jén csatlakozott országok - köztük Magyarország - érdekeinek hatékony képviselete ezért is kiemelkedő fontosságú. Különösen fontos ezen országok (illetve kisebb csoportjaik) közös érdekeinek megtalálása. Egy adott érdek közös képviselete esetén ugyanis jóval nagyobb az esély annak megfelelő (akár önálló új kiadási tételként történő) megjelenítésére az EU közös költségvetésében, mint akkor, ha az egyes országok önállóan keresik ennek lehetőségét.
Termékadatok
Cím: EU-költségvetés 2007-2013: Érdekek és álláspontok [antikvár]
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.