Részlet:
"Bevezetés
Az iskolavezetők képzési rendszerének kialakulása a fejlett országokban visszavezethető az oktatási rendszerek központilag szervezett és vezényelt fejlesztési stratégiájában való csatlakozásra, a kiábrándultságra ezek alacsony hatásfoka, ugyanakkor magas...
Részlet:
"Bevezetés
Az iskolavezetők képzési rendszerének kialakulása a fejlett országokban visszavezethető az oktatási rendszerek központilag szervezett és vezényelt fejlesztési stratégiájában való csatlakozásra, a kiábrándultságra ezek alacsony hatásfoka, ugyanakkor magas költségei miatt. E felismerés vezetett el az egyes intézményeket megcélzó fejlesztési stratégia kifejlődéséhez. Az pedig, hogy az egyes iskolák programja, tevékenysége, működése jelentős módon befolyásolható a vezetők képzésén keresztül, elindította a terület kutatását, fejlesztését. A hetvenes évek elejére így jöttek létre - elsősorban a felsőoktatási intézményekhez kötődően - az iskolavezetők képzésével foglalkozó iskolák. Napjainkra az oktatási vezetők képzésével foglalkozó intézményekben (önálló egyetemi tanszékek, posztgraduális képzéssel foglalkozó pedagógiai intézetek, állami és magán vezetőképző iskolák stb.) magas szintű elméleti tudás, óriási gyakorlati, módszertani tapasztalat halmozódott fel.
A hatékonyságot központba állító szemlélet átalakította az igazgatóval szemben támasztott elvárások rendszerét. Az új szituációban a vezető azért vált felelőssé, hogy a szervezet céljainak elérése érdekében a lehető leghatékonyabban bánjon az emberi erőforrással; teremtse meg a kollégák számára a hatékony működés feltételeit (infrastruktúra, információ, képzési lehetőség stb.); ösztönözze az egyéneket és csoportokat a magasabb színvonal elérésére, s ezt segítse elő; elemezze, értékelje az egyének, a csoportok, a szervezet hatékonyságát; biztosítsa az irányítókkal, a helyi társadalommal a harmonikus kapcsolatot; segítse az iskola célrendszerének, imázsának formálását, figyelembe véve a klientúra elvárásait stb.
Jelen tanulmány bemutatja a hatékonyság fogalmának értelmezését az iskolarendszerben, a rendszerelméleti megközelítés alkalmazásával támogatja az iskola és környezete, valamint az iskola és alrendszereinek tudatos összehangolását. Az iskolakoncepció témaköre segítséget kíván nyújtani a pedagógiai program készítéséhez, míg a záró fejezet a tanítási-tanulási folyamat színvonalas megismeréséhez és irányításához szeretne néhány fogódzót adni.
1. A HATÉKONY ISKOLA MOZGALOM
Az oktatási rendszerek számottevő változáson mentek keresztül a XX. század második felében. E rendszerek világméretű expanziója mindenképpen a legjelentősebb változások közé sorolandó. Az alap- és középfokú képzés tömegessé válásának egyik eredménye lett az iskolai autonómia növekedése. Ennek oka az angolszász területeken főként a hagyományokban keresendő, míg más területeken az a felismerés kényszerítette ki, hogy a differenciált társadalmi"
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.