kategória
szerző
cím
sorozat
kiadó
ISBN
évszám
ár
-
leírás
Előrendelhető
A mezők bármelyike illeszkedjen
A mezők mind illeszkedjen
Líra törzsvásárlónak további kedvezmények>
 
 
Ingyenes szállítás 13.000 Ft felett


Szolgáltatások és termékek nemzetközi marketingje [antikvár]

Andrew C. Gross, Sipos Zoltán, Tóth Tamás

Antikvár
 
Részlet a könyvből: Az, hogy egy termékből a világon sokat termelnek és fogyasztanak, még nem azt jelenti, hogy nemzetközi forgalma is jelentős, ugyanis egyes termékeknek vagy árucsoportoknak nem ugyanaz az un. külkereskedelmi intenzitása. Adott árucsoport vagy termék...
online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2840 Ft
Szállítás: 3-7 munkanap
Személyes ajánlatunk Önnek

Vendéglátó gazdálkodási tevékenységek [antikvár]

Hübler Nóra, Zugorné Rácz Éva

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2840 Ft

Mikroökonómia távoktatással [antikvár]

Eszterhainé Daruka Magdolna

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1980 Ft

Bevezetés a marketingbe [antikvár]

Bauer András, Berács József

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1580 Ft

Bevezetés a pénzügyekbe - makropénzügyek [antikvár]

Galántainé Máté Zsuzsa, Huszty András, Losoncz Miklós, Solt Katalin

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2640 Ft

Üzleti gazdaságtan I. [antikvár]

Joanovicsné Kerekes Mária

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
980 Ft

A külkereskedelem népgazdasági szintű tervezése [antikvár]

Sugár Tamás

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
2440 Ft

Alkalmazott statisztika 5. [antikvár]

Iain D. Currie

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1880 Ft

Biztosítástan [antikvár]

Dr. Schneider Klára

online ár: Webáruházunkban a termékek mellett feltüntetett fekete színű online ár csak internetes megrendelés esetén érvényes.
1340 Ft
Részletesen erről a termékről
Bővebb ismertető
Részlet a könyvből: Az, hogy egy termékből a világon sokat termelnek és fogyasztanak, még nem azt jelenti, hogy nemzetközi forgalma is jelentős, ugyanis egyes termékeknek vagy árucsoportoknak nem ugyanaz az un. külkereskedelmi intenzitása. Adott árucsoport vagy termék külkereskedelem intenzitása egy egyszerű mutatóval fogható meg: világkereskedelem Külkereskedelem intenzitás (KKI)= ----------------------- világtermelés Az egyenlet jobb oldalán szereplő adatok lehetnek természetes mértékegységben megadva is, az esetek zömében azonban valutában állnak rendelkezésre. Szinte magától értendő, hogy a mutató értéke 0 és 1 között van, azaz 0ZKKIZ1. Utóbbi érték, vagy egyáltalán l-hez közeli érték akkor fordul elő, ha valamilyen természetes anyag, dolog csak egy országban található és annak az országnak a belső fogyasztása kicsi, vagy akkor, ha az adott termék előállításához szükséges tőkével és technikával csak egy ország rendelkezik, ez esetben viszont rendszerint az illető ország belső fogyasztása (felhasználása) is jelentős. Előbbire példa a gyémánt, utóbbira valamikor a számítógép volt. 0-hoz közeli a mutató az olyan termékek esetében, amelyek a világon mindenütt megtalálhatók (ezeket ubiquitás-nak nevezzük) pl. ivóvíz, és ráadásul a relatív fuvarköltségük is nagy. Előbbieken kívül a mutató számérték függ: a) Bármiféle monopólium lehetőségétől. Ha van ilyen akkor -ceteris paribus - a mutató ,nagyobb, ha nincs akkor kisebb. b) A fuvarköltség relatív nagyságától. Ez minél nagyobb, annál kisebb a mutató. c) A termék új vagy régi voltától, nyilván új termékek esetében nagy, majd fokozatosan csökken. d) A termék, vagy szolgáltatás input-igényességétől, ez minél jellemzőbb, annál nagyobb a mutató. Itt az input szót a lehető legtágabban értelmezzük. Például tankhajót - többek között - csak azért gyártanak néhány országban, mert megépítéséhez nagy, mély és szélvédett öbölre van szükség és ilyen kevés országban található. e) Az előállításnál megkövetelt optimális (minimális) üzemmérettől. Ez minél nagyobb, annál nagyobb tőkére van szükség, azaz a mutató nagyobb lesz. f) A termék fogyasztásának univerzális vagy kevésbé univerzális jellegétől. A marhahús világkereskedelem intenzitási mutatója nagyobb, minta sertésé, mivel utóbbi fogyasztása számos országban tiltott. A mutató természetesen időben is változik. Az ivóvíz nemzetközi forgalma valamikor rendkívül csekély volt, ma az ásványvíz export a világkereskedelem egyik leggyorsabban fejlődő területe. Azokat a termékeket, ahol a mutató 0, a közgazdaságtan non-tradebles-nek, magyarul külkereskedelemre alkalmatlan jószágoknak nevezi. Valamikor egyértelműen ebbe a kategóriába sorolták a szolgáltatásokat. Ezek a „termékek" csak az un. láthatatlan export
Termékadatok
Cím: Szolgáltatások és termékek nemzetközi marketingje [antikvár]
Szerző: Andrew C. Gross , Sipos Zoltán Tóth Tamás
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Szolgáltatásmenedzsment Tanszék
Megjelenés: 2003. január 01.
Kötés: Ragasztott papírkötés
Méret: 170 mm x 240 mm
Andrew C. Gross művei
Sipos Zoltán művei
Tóth Tamás művei
Bolti készlet  
Vélemény:
Minden jog fenntartva © 1999-2019 Líra Könyv Zrt.
A weblapon található információk közzétételéhez, másolásához a működtetők írásbeli beleegyezése szükséges.
Powered by ERBA 96. Minden jog fenntartva.
mobil nézet