Szívesen vállaltam, hogy olvasói közül elsőnek szegődöm Nagy Erzsébet nyomába, és kísérem végig azon a tanulságos vezetésen, amelyen bemutatja a francia történettudomány és neveléstudomány együttes erőfeszítésének eredményeit és fogyatékosságait a...
Szívesen vállaltam, hogy olvasói közül elsőnek szegődöm Nagy Erzsébet nyomába, és kísérem végig azon a tanulságos vezetésen, amelyen bemutatja a francia történettudomány és neveléstudomány együttes erőfeszítésének eredményeit és fogyatékosságait a történelemtanítás megújítása terén. Vállaltam az előszó megírásának hálátlan (mert ha nem is feltétlenül felesleges, de többnyire az olvasatlan átlapozást kockáztató) feladatát azért, mert meg vagyok győződve, hogy a polgári vezérszólamot vivő francia történettudomány abban is első, hogy a tudományos történetszemléletet sikerült a pedagógusokkal is elfogadtatnia, s az iskolába való bevezetését legalább megkísérelnie. A francia történettanítási reform nem kevesebbet merészel, mint azt, hogy a korábbi mesélés, legfeljebb moralizálás helyett a tanártól és tanítványtól egyaránt sokkal nagyobb szellemi erőfeszítést kívánó, viszont a történelem sokkal szélesebb és egyben mélyebb megértését kínáló tananyagot és módszert vezet be az oktatásba. Bár a francia történettudománynak az iskolai tanításban érvényesülő szemlélete, ha magán viseli is a marxizmus erőteljes hatását, nem marxista, az oktatásba való bevezetése sok tekintetben ugyanolyan problémákat vet fel, mint amilyenek a szocialista országokban a marxista történetszemlélet iskolai érvényesülésével felvetődtek, s teljesen máig sem oldódtak meg. Természetesen nem a tananyag konkrét politikai mondanivalójában, még kevésbé történetfilozófiai irányultságában van a hasonlatosság, hanem egyrészt az elméleti igényességben, másrészt a történelem tárgyának a puszta eseménytörténeten túlmenő kibővülésében, a politika mellé a gazdaság, a társadalom, a kultúra területeire való kiterjeszkedésében. S mindez egy olyan korszakban, mikor a tudományos-technikai forradalom marxista és polgári országokban egyaránt a matematikai és természettudományos oktatásban is a tananyag nagyméretű bővülését és a szellemi igényesség ugrásszerű fokozását követeli meg, sajnos, a társadalomtudományok iskolai szerepének rovására.
Termékadatok
Cím: A történelemtanítás időszerű kérdései Franciaországban [antikvár]
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.