Az Európai Unió Oktatási Minisztereinek Tanácsa - a 2000-ben elindított lisszaboni folyamat részeként - 2002-ben részletes munkaprogramot fogadott el, amely meghatározta az oktatás és képzés területén 2010-ig elérendő átfogó és közös célokat. Ezek között szerepel az...
Az Európai Unió Oktatási Minisztereinek Tanácsa - a 2000-ben elindított lisszaboni folyamat részeként - 2002-ben részletes munkaprogramot fogadott el, amely meghatározta az oktatás és képzés területén 2010-ig elérendő átfogó és közös célokat. Ezek között szerepel az oktatás minőségének javítása, az oktatáshoz való hozzáférés támogatása, az oktatás nyitása a külvilág felé a tagállamokban. A célkitűzések megvalósításáról 2004-ben közös időközi jelentést készített az Európai Bizottsággal Oktatás és képzés 2010 címmel, mely konkrét ajánlásokat is megfogalmaz a további teendőkről. Az Európai Bizottság az úgynevezett Nyitott Koordinációs Módszert alkalmazza a kitűzött célok eléréséhez, mely a részt vevő országok közös gondolkodására és önként vállalt együttes cselekvésére épít. Az elmúlt években számos olyan eszközt és munkamódszert dolgoztak ki, amely elősegíti a szereplők bevonását, valamint tevékeny részvételét a programban mind politikai, mind szakmai szinten. 2006 óta tematikus országcsoportok, ún. klaszterek segítik a tagállamok együttműködését, melyben érdeklődés és érintettség alapján vehetnek részt az egyes országok. Ezt egészítik ki a tágabb szakértői kör számára szervezett társaktól való tanulás lehetőségét biztosító programok (PLA - peer learning activities), ahol valamely tagállam szervezésében dolgoznak fel egy-egy kulcsfontosságú oktatáspolitikai témakört a tagállami jó gyakorlatok bemutatásával, eszmecserével, kutatásokkal, szakmai tanulmányutakkal. Az Európai Bizottság pályázati úton támogatja a munkaprogram tagállami szintű megvalósítását a folyamat átláthatósága és az érintettek minél szélesebb körű bevonása érdekében. Magyarország a kezdetektől fogva részt vesz a nemzetközi munkában, az eredmények hazai terjesztésének támogatására pedig él a Bizottság által nyújtott finanszírozási lehetőséggel. A munka szakmai koordinálását az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) végzi és társfinanszírozást biztosít az EU-s támogatáshoz. A Tempus Közalapítvány az OKM felkérésére 2008-tól kapcsolódott be a folyamatba a projekt megvalósításához szükséges feladatok koordinálására, melybe külső szakértőket is bevon. A projekt gerincét a fent említett EU-s klaszterekben folyó munka eredményeinek megismertetése és hazai kapcsolódási pontjainak, hasznosítási lehetőségeinek feltárása képezte, különös tekintettel azokra a témakörökre, amelyeket a magyar oktatáspolitika kiemelt fontosságúnak tart, és ezért hazai szakértőket delegált a nemzetközi munkacsoportokba (klaszterekbe).
Amennyiben az Ön által választott könyvesbolt neve mellett
1-5
szerepel, kérjük kattintson a bolt nevére, majd a megjelenő elérhetőségeken érdeklődjön a készletről és foglalja le a könyvet.
Az Ön adatainak védelme és a felhasználói élmény javítása érdekében weboldalunk különböző sütiket (cookie) használ.
Az "Összes elfogadása" gomb megnyomásával elfogadja a sütik használatát. A "Testreszabás" gomb megnyomásával a sütikről részletes információkat olvashat és egyedileg beállíthatja azokat.
Cookie-k és Adatvédelem
Mik azok a sütik (cookie-k)?
A cookie-k szöveges fájlok, amelyek egy weboldal információit tárolják a számítógépen. Kétféle sütit különböztetünk meg: az első
az oldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges, a másik pedig a magasabb szintű felhasználói élményhez szükséges.
Elengedhetetlen sütik
Ezeknek a sütiknek mindig be kell lenniük kapcsolva, mivel segítenek a felhasználói fiókkal kapcsolatos műveletekben és az
adatvédelmi beállítások tárolásában.
Személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések
Az alábbi cookie-k használatával hozzájárulhat a személyre szabottabb és relevánsabb hirdetések megjelenítéséhez, valamint
segíthet nekünk jobban megérteni és fejleszteni az oldalunk teljesítményét.