Bővebb ismertető
Részlet:
"ELŐSZÓ
A. közfelfogás a matematikát a többi tudománytól függetlenül a gyakorlati élettől elvont diszciplínának tartja, a számítástechnikát pedig a számitógépek kezelésével, programok Írásával azonosítja.
Ez a leegyszerüsitett megfogalmazás mindkét terület esetén hibás, s ilyen értelmű kezelésük káros, a fejlődést gátolja, mint ahogy azt az elmúlt időszak tanúsította.
Pontosan körülhatárolni egy diszciplínát nem lehet, de mi itt adunk egy a célnak megfelelő egyszerű megfogalmazást.
A matematika többek között egy olyan nyelv, amellyel a tudományos összefüggések, a gazdasági folyamatok stb. egzaktul megfogalmazhatók, a számítástechnika alkalmazása pedig elősegíti a matematikai modellek megoldását, az adatok kezelését, értékelését stb. A matematika, a számítástechnika és a szaktudományok ma már egymásra hatásukban fejlődnek, s ez teszi lehetővé az elmélet gyors fejlődését és gyakorlati alkalmazását.
Ha lépést akarunk tartani a világban végbemenő fejlődéssel, akkor az oktatásban nagyobb szerepet kell kapnia a módszertani tárgyaknak, s olyan szakembereket kell képezni, akik alkotó módon tudják alkalmazni a matematikai módszertant, a számítástechnikát. A KÉE-n a technikai feltételek 1989-re lehetővé tették azt, hogy a "Számítástechnika" című tárgy oktatását olyan mértékben változtassuk meg, ami lehetővé teszi a vázolt célkitűzés elérését.
A számítástechnika tárgy oktatását teljesen új alapokra helyezzük. Alapvető célként fogalmazható meg az, hogy a hallgatók olyan ismereteket kapjanak, amin keresztül bepillantást nyernek a számítástechnika használatának előnyeibe az ügyvitel, üzemszervezés, gazdasági tervezés és irányítás terén. Ha ezt sikerül elérni, akkor az egyetem elvégzése után is igényt tartanak a számítástechnika gyakorlati alkalmazására, a korszerű információ technológia használatára.
A számítástechnika keretében a következő témakörök oktatására kerül sor:
- a PC-k alapfokú ismerete,
- az alapszoftverek kezelése, ami magában foglalja adat-és táblázatkezelő programok használatát, szövegszerkesztést stb.,
- a biometria (matematikai statisztika) programcsomagok használata,
- alapfokú ismeretek az ügyvitelszervezés, gazdálkodás területéről,"