Társadalmunk gyors ütemű fejlődése a mainál aktívabb nyelvi műveltséget feltételez. A magyar nyelv- és irodalomtanítás feladata, hogy a tanulók nyelvi képességeinek és készségeinek "teljesítményképes" szintjét kifejlessze, vagyis beszéd- és íráskultúráját olyan szintre...
Részlet:
"- Bárcsak lenne egy gyermekünk! - sóhajtott a favágó.
- Ilyen kicsi is jó lenne, mint a hüvelykujjam - mutatta a felesége.
Telt múlt az idő. Megszületett a baba.
- Milyen kicsi! - sóhajtott a favágó.
- Olyan nagy, mint a hüvelykujjam - mondta vidáman a felesége.
-...
Változik-e a kézírás jelentősége és jövője a tudományos-technikai forradalom információözönében?Szükséges-e az írástanulás reformja?Milyen írásminta felel meg legjobban az ember élettani felépítésének, az információ-átadás eszközeként használható, dinamikus...