A műszaki szakiskolákban elméleti szakmai tantárgyakat tanító mérnök- és műszaki tanárok, illetve tanárjelöltek számára készült "Didaktika"-jegyzetünk tankönyvvé történő átdolgozását több körülmény tette szükségessé.
Mindenekelőtt korunk és társadalmunk...
A nevelőmunka közösségi jellege ma már általánosan elismert elv. Pedagógus fórumokon, de még gyakran a gyermekek között is a közösségről általában mint létező, működő szervezetről beszélnek. Ahhoz azonban, hogy a közösségi nevelés válóban eleven gyakorlattá váljék,...
Jelen jegyzetünk része egy tervezett egységes pedagógia jegyzetnek, amelyet tanszékünk kollektívája a műszaki-szakmai képzést megvalósító intézmények pedagógusai számára készít.
Elsősorban a BME műszaki - és mérnöktanár jelöltjeinek igényeit, programját tartottuk szem...
Bevezetés
Jelen jegyzetünk része egy tervezett egységes pedagógia jegyzetnek, amelyet tanszékünk kollektívája a műszaki-szakmai képzést megvalósító intézmények pedagógusai számára készít.
Elsősorban a BME műszaki - és mérnöktanár jelöltjeinek igényeit, programját...
Ezt a Szöveggyűjteményt a hiány hívta életre. Szükséges, mert "A Világnézetünk alapjai tantárgy pedagógiájá"-ból elkészült és kiadott központi "Program és irodalomjegyzék..." olyan dokumentumok, szakcikkek, tanulmányok és kötetek feldolgozását kivánja meg a...
Részlet I. kötetből:
ÁGOSTON GYÖRGY:
A NEVELÉS FOGALMA
A nevelést két fő szempontból tesszük vizsgálat tárgyává. Megvizsgáljuk: 1. mi jellemzi a nevelést mint a társadalom funkcióját, és 2. mi jellemzi mint személyek közötti viszonyt, mint emberekre ható emberi...