Tisztelettel és szeretettel köszöntöm a kollégákat! Jóérzéssel látom, hogy sok ismerős tekint vissza rám, és azt, hogy új arcok is vannak e körben Minden organikus működésnek az a feltétele, hogy együtt legyenek azok, akik régebb óta teszik a dolgukat és találkozzanak...
Tisztelettel és szeretettel köszöntöm a kollégákat! Jóérzéssel látom, hogy sok ismerős tekint vissza rám, és azt, hogy új arcok is vannak e körben Minden organikus működésnek az a feltétele, hogy együtt legyenek azok, akik régebb óta teszik a dolgukat és találkozzanak...
Tisztelettel és szeretettel köszöntöm a kollégákat! Jóérzéssel látom, hogy sok ismerős tekint vissza rám, és azt, hogy új arcok is vannak e körben Minden organikus működésnek az a feltétele, hogy együtt legyenek azok, akik régebb óta teszik a dolgukat és találkozzanak...
Részlet:
"1. AZ OKTA TÁSI RENDSZEREK ELEMZÉSE
Az oktatásügy relatív önállósággal rendelkező társadalmi rendszer. Az, hogy az oktatásügy rendszer, azt jelenti, hogy nem egyszerűen intézmények halmaza, hanem ennél több. A rendszer a reá jellemző tulajdonságoknak megfelelően...
Részlet:
TANULMÁNYOK
KÖTE SÁNDOR EGYETEMI REFORM ÉS TANÁRKÉPZÉS
A szakemberek körén túl a szélesebb közvélemény előtt is ismert, hogy az egyetem, ezen belül a tanárképzés reformjának ügye visszatérően jelentkezik. Különösen az utóbbi 20 évben gyarapodott meg azoknak...
Részlet:
SZABOLCS ÉVA Bevezetés
Az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola létrehozása óta az egyik legfontosabb cél az volt, hogy a kutatás „tanulása", a tudományos publikálás szakmai standardjainak elsajátítása folyamán születő hallgatói tudományos munkák nyilvánosságra...
Részlet:
"1. AZ OKTA TÁSI RENDSZEREK ELEMZÉSE
Az oktatásügy relatív önállósággal rendelkező társadalmi rendszer. Az, hogy az oktatásügy rendszer, azt jelenti, hogy nem egyszerűen intézmények halmaza, hanem ennél több. A rendszer a reá jellemző tulajdonságoknak megfelelően...
Részlet a műből:
"Előszó helyett
Ez a tanulmánygyűjtemény a vizsgáztató munkaszerepe felkészítő tanfolyamhoz kapcsolódik. A tanfolyam ismereteket kínál, tájékozódási irányokra hívja fel a figyelmet, segít a saját vizsgázási-vizsgáztatási emlékek, élmények...
A hazai neveléstudomány - történetében nem először - keresi funkcióját, tartalmát, és ennek részeként fokozott érzékenységgel vizsgálja a második világháború utáni pedagógia sajátosságait. Természetesnek tekinthető igény, hogy a rendszerváltó időkben a hazai...
Részlet a műből:
"Előszó helyett
Ez a tanulmánygyűjtemény a vizsgáztató munkaszerepe felkészítő tanfolyamhoz kapcsolódik. A tanfolyam ismereteket kínál, tájékozódási irányokra hívja fel a figyelmet, segít a saját vizsgázási-vizsgáztatási emlékek, élmények...
Tankönyvsorozatunk harmadik kötetét adjuk közre, ezúttal a negyedik átdolgozott kiadásban. Ez nem kelthet különösebb meglepetést, hiszen folyamatosan jeleztük, hogy egyrészt a használat közben szerzett tapasztalatok, másrészt a bekövetkezett változások kényszere megköveteli a...
Előszó a hatodik, átdolgozott kiadáshoz
Öt kiadást megért könyvünk átdolgozásakor óhatatlanul felvetődött a kérdés: nem kellene-e a hatodik kiadásnak új címet adnunk. A cím változatlanul hagyása mellett döntöttünk. Miért?
A főcím, a "Didaktika" pontosan körülírja...