Részlet:
"Az iskolai nevelést a társadalmi elvárások rendszere határozza meg. Ennek megfelelően napjaink egyik meghatározó törekvése a társadalmi elvárások és az iskolai nevelés rendszerének összekapcsolása. A nevelőiskola megteremtése történelmi távlatot és napi...
Részlet:
Dörnyei Zoltán
Csoportdinamika és nyelvoktatás*
Magyarországon az idegennyelv-tanulás jórészt viszonylag kis, maximum húszfős csoportokban folyik. Természetesen ezek a csoportok célorientáltak, tehát a hangsúly a minél hatékonyabb közös nyelvtanuláson van. A...
Köznevelésünk helyzetének vizsgálata közben, a továbblépés irányait és lehetőségeit keresve mind a szakember, mind az oktatáspolitikus időről időre szembesül a fontossági sorrend felállításának kényszerével. Eldönteni azt, hogy mi a legsürgősebb, mi a legfájóbb, vagy...
SZAMEL Katalin: ALKOSSUNK TÖRVÉNYT! DE HOGYAN?
ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 1991/9. sz. /15-21. oldal/ HU ISSN 1215-1807
Az oktatási reformról általában
Az, hogy az oktatásügy reformra Bzorul, nem lehet kétséges. Az azonban, hogy mit is értünk reform alatt, már nagyon is magyarázatra...