Tisztelt Olvasó! A MAGYARORSZÁG POLITIKAI ÉVKÖNYVE 20. kötete a 2007. év politikai folyamatait és tényeit mutatja be. A 20. kötet jubileumnak számít: két évtizede minden évről elkészítettük hazánk belpolitikai krónikáját, a szerkesztők által kiválasztott témákban,...
Az Arany János Tehetséggondozó Programot (AJP) az Oktatási Minisztérium 2000-ben indította el azzal a céllal, hogy iskoláztatási támogatást nyújtson kistelepüléseken élő, hátrányos helyzetű, tehetséges tanulóknak. A programfelhívásban az OM honlapján a következők...
Tisztelt Olvasó!
A MAGYARORSZÁG POLITIKAI ÉVKÖNYVE 20. kötete a 2007. év politikai folyamatait és tényeit mutatja be. A 20. kötet jubileumnak számít: két évtizede minden évről elkészítettük hazánk belpolitikai krónikáját, a szerkesztők által kiválasztott témákban,...
Tisztelt Olvasó!
A MAGYARORSZÁG POLITIKAI ÉVKÖNYVE 20. kötete a 2007. év politikai folyamatait és tényeit mutatja be. A 20. kötet jubileumnak számít: két évtizede minden évről elkészítettük hazánk belpolitikai krónikáját, a szerkesztők által kiválasztott témákban,...
A magyar közoktatásban 1990 után mélyreható változások kezdődtek, amelyek igen nagymértékben befolyásolták a közoktatás szerkezetét. A változások egy részét a törvényhozás indukálta, másik része spontán folyamatok következménye. Melyek is ezek a változások? Az...
Részlet:
"Az EDUCATIO minden tárgyilagos álláspontnak helyet biztosít. Minden közleményért annak szerzője felel. A beérkező kéziratokat megőrizzük. Az elfogadott kéziratok copyrightja a folyóiratot kiadó Oktatáskutató Intézeté, hacsak szerződés erről másként nem...
A korábbi kutatások azt bizonyították, hogy a hátrányos helyzetű fiatalok a középfokú szakképzés intézményrendszerén belül legnagyobb számban a szakmunkásképző iskolákban és a speciális szakiskolákban találhatók.
A minta készítése során (mivel országos adatok e...
SZALAI JÚLIA
1995 őszén, amikor nyomdába adtuk az „államtalanítás" kérdéseivel foglalkozó ama kötetünket, amely a „régi" állam lebontásának és az „új" felépítésének a szociálpolitika terrénumán érzékelhető első tapasztalatait összegezte,1 a könyvet a...
A globalizálódó világgazdaságban egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy a jövő évszázad lehetőségeire, alternatíváira fel lehessen készülni. Ez az igény jelentkezik ma Magyarországon, sőt egész Európában is.
Felismerve a téma fontosságát, a Nemzeti Szakképzési...
Az iskolák mint a legtöbb országban, nálunk is a legkonzervatívabb intézmények közé tartoznak. Ezt részben alapvető társadalmi funkciójuk (a hagyományok őrzése és átadása), részben nagy kiterjedésű struktúrájuk (sok intézmény és sok ember tartozik ide), részben pedig...
A középfokú iskolából kimaradt gyerekek szociológiai vizsgálata 1981-ben több szempontból is indokoltnak látszott.
Egyrészt indokolták a kimaradó gyerekek viszonylag nagy számáról tanúskodó országos statisztikai adatok, amelyek szerint a kimaradás évente átlagosan 20000...
1990 előtt a magyar iskolarendszer sok hibával és feszültséggel terhes, de mégis homogén, átlátható és különösebb zökkenők nélkül működő rendszer volt. A rendszerváltás után az iskolarendszerben a korábbi helyzethez képest a dezintegráció tünetei jelentek meg, amelyek...
Magyarország politikai évkönyve 21. kötete a 2008. év politikai folyamatait és tényeit mutatja be. A Magyarország politikai évkönyve könyvsorozat a rendszerváltás első évétől, 1988. évtől kezdve minden évben megjelent és páratlan kordokumentumként járult hozzá a társadalmi...