KÖSZÖNTŐA XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Tudományos Programbizottsága és szervezői szeretettel köszöntik az olvasót. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága által szervezett, nagy hagyományú, és ebben az évben 13. alkalommal megrendezésre...
A vidékiségről a XXI. századeleji Magyarországon A magyar vidéket a rendszerváltozás, ha lehet mondani, még sokkal jobban megrázta, mint a fővárost, vagy nagyvárosainkat. Az államszocializmus idejének falusi „szentháromságát" alkotók - a tanácselnök, a párttitkár és a...
A Nyíregyházi Főiskola a magyar felsőoktatás reformjának és a jogelőd intézmények döntésének eredményeként új integrált intézményként 2000. január elsejétől működik. Négy kara a tudomány szinte minden diszciplínáját átöleli, amelyek közül a mi karunk a nevében...
MANKÓ MÁRIAHUNGARY IN THE NINETIESI. STANDARD OF LIVING, INCOME SITUATIONIn Hungary, the transition of the economic and political system following more than four decades of socialism lasting from 1947 until 1990, proved to be more difficult than initially expected. A considerable decline in...
Kísérlet alkalmasságvizsgálati módszerek összeállítására pedagógusjelöltek számára
MADÁCSI MÁRIA
A vizsgálat körülményei
A pedagógus pálya választásánál gyakran két szakmai szempont figyelhető meg: 1. a gyermekkel kívánnak foglalkozni (nevelésközpontú) 2. a...
Preface
For rcscarchers investigating deeper meanings of social changes in Central-Eastern European countries, it is essential to study jointly the history of nations living together in this area, their social problems and, most importantly, the educational dilemmas of the present. In reality,...