ÁRPÁS KÁROLY (Szeged)Adalékok a magyar észt irodalmi kapcsolatok történetéhezAkik valaha is foglalkoztak annak kutatásával, hogy két (vagy több) nép irodalma hogyan és miért érintkezik, azok tudják, hogy ennek kiderítése, megokolása majd mindig csak föltevésekhez vezet. Igaz,...
BORZSÁK ISTVÁN A KOSÁRHORDÓ CONSTANTINUS
A Világtörténet 1996. tavaszi-nyári számában derék összefoglalást olvashattunk „A kora középkori pápaság eszmetörténetének egyik legfontosabb forrásáról, a constanti-nusi adománylevélről" (Piti Ferenc tollából: 21-35. 1.;...
TÍMÁR ATTILA
KULTURÁLIS ASSZIMILÁCIÓ ÉS KETTŐS IDENTITÁS; A BIRMINGHAMI IPARI ELIT DZSENTRIFIKÁCIÓJA
I. rész
A (felső) középosztály nemesedése, „dzsentrifikációja", melyet elsősorban a 19. századi angol társadalomtörténet jellemzőjeként szoktak emlegetni,...
TONK SÁNDOR-SZABÓ MIKLÓS (Tírgu-Mure?)491Erdélyiek egyetemjárása a középkor és a koraújkor folyamánA kelet-európai népek történetét végigkíséri állandó és mindig megújuló törekvésük annak érdekében, hogy az európai kontinens lakóiként az európai kontinenssel...
Részlet:
A DEBRECENI SZEMLE
tudományos folyóirat, amely a humán és a társadalomtudományok, valamint a természettudományok minden ágának legújabb eredményeivel kívánja megismertetni a legszélesebb értelemben vett tudományos értelmiséget. Közölt és közlendő tanulmányainak...
Kísérlet alkalmasságvizsgálati módszerek összeállítására pedagógusjelöltek számára
MADÁCSI MÁRIA
A vizsgálat körülményei
A pedagógus pálya választásánál gyakran két szakmai szempont figyelhető meg: 1. a gyermekkel kívánnak foglalkozni (nevelésközpontú) 2. a...
Részlet:
"Viszonylag rövid idő leforgása alatt tanúi lehettünk annak, hogyan bomlott fel, morzsolódott szét nálunk három konszenzus. Ezek mindegyike értéket hordozott, de - amint azt az azóta végbement folyamatok bizonyítják nem eléggé időtálló értékeket.
Melyek voltak...
TÍMÁR ATTILA
KULTURÁLIS ASSZIMILÁCIÓ ÉS KETTŐS IDENTITÁS; A BIRMINGHAMI IPARI ELIT DZSENTRIFIKÁCIÓJA
I. rész
A (felső) középosztály nemesedése, „dzsentrifikációja", melyet elsősorban a 19. századi angol társadalomtörténet jellemzőjeként szoktak emlegetni,...
Részlet:
Baracsi Pál-Lukács István-Orosz Gábor-Venter György KÍSÉRLET AZ INTEGRÁLT PEDAGÓGIA OKTATÁSÁRA
A felsőoktatás, és ezen belül különösen a pedagógusképzés napjainkban egyre inkább az érdeklődés középpontjába került. Már-már úgy tűnhet, és többen...